Gissa vad hästen gör.

Z

Zannaah

Ämnet är precis som rubriken "Gissa vad hästen gör". Lägg in en bild, så får andra gissar vad hästen gör. Det kan vara allt från skritt till galopp, men det är ju inte det svåraste. Lägg gärna in bilder på när era hästar går i takt fel, så sånna som jag kan få träna ögat lite och hitta felet, t.ex en passaktig tölt.
Det behöver inte bara vara ridbilder. Låt oss nu tränar och lära vårat sinne för takt :p!

Sv: Gissa vad hästen gör.

Här kan du få gissa. Ledtråd: det är taktfel, i olika sekvenser taget från film. Ryttaren ville inte vara med på bild:p!

slaug1337.jpg

slaug1340.jpg

Nja, på ett sätt är det rätt, på ett sätt inte. Hon gör samma "grej" på bägge bilderna fast korten är tagna i olika moment. Kan säga som så att det var meningen att det skulle bli tölt, men det blev lite missförstånd:D.

Då vixlar hon om det är så att det är samma taktfel på båda bilderna.

De andra har rätt, den är travtaktigt. Inte mycket, men ändock travtaktig.

Det syns på bakbenets vinkel, det är för högt upp i luften för att tölten ska vara ren.

och man brukar kunna se en annan vinkel på bakbenet som hästen skjuter under sig. Passtaktiga hästar har ofta rakare bakben som de skjuter in under sig medan travtaktiga vinklar benen mer. Okej, lite luddigt förklarat. Men hoppas du fattar, jag menar inte att passtaktiga hästar skulle ha rakare ben :p

Liknande trådar

Anläggning (Jag testar att ställa frågan i den här tråden istället för att göra en ny i ämnet - gissar att många här har koll.) Hur många här...
2
Svar
23
· Visningar
2 441
Senast: Svartkatt
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 207
Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
4 261
Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
1 133
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Senast tagna bilden XVI
  • Valp 2025