Gissa raserna *bilder*

Sv: Gissa raserna *bilder*

jag tror man blir lurad av modellen o färgen o ärför direkt tänker att det är berner senner. Han ser ju inte så grov ut ändå så raserna kan mkt väl stämma, fick du inte se föräldrarna?

Hur är han i tempramentet?

Labrador och Flat ??? (bilden på den svarta hunden)

Ingen hade riktigt rätt då mer eller mindre alla gissade berner senner.

Men sen är frågan tror ni det stämmer 75% border och 25% golden, eller tror ni det finns berner senner nånstans i honom?

Jag skulle misstänka att det är nåt mer i honom. Behöver nödvändigtvis inte vara Berner Sennen utan kanske nån annan "nallebjörnsras" så att säga. Huvudet är ju väldigt grovt och typiskt för dessa raser. Jättefin är han iaf!

Ingen hade riktigt rätt då mer eller mindre alla gissade berner senner.

Men sen är frågan tror ni det stämmer 75% border och 25% golden, eller tror ni det finns berner senner nånstans i honom?

Jag tror att det stämmer. Behöver inte alls vara Berner sennen i den. Dels är Bordercollie som ras inte överdrivet homogen och sen har jag sett goldenkorsningar som blivit riktigt stora och nallebjörnasaktiga.

Kanske något austrailian shephard elr nåt?

jag tror man blir lurad av modellen o färgen o ärför direkt tänker att det är berner senner. Han ser ju inte så grov ut ändå så raserna kan mkt väl stämma, fick du inte se föräldrarna?

Hur är han i tempramentet?

Så som jag fattade det så var han en omplaceringshund,och dom fått han nu i februari,då hunden var 4 år gammal. Dom har nog inte sett föräldrarna i såfall!

Schäfer/leonberger? Om det är en valp ens på bilderna...

Nån vallhund i kanske?

Shit vad jag är dålig på detta!

Fast hon skrev att det inte är schäfer i den. Men gråhund tror jag absolut.

Liknande trådar

Övr. Hund ... det här är:) Jag kan avslöja så mycket att det är en ras som jag möjligen skulle kunna tänka mig (om ni kommer ihåg min tidigare...
2
Svar
20
· Visningar
4 535
Senast: Lilahnee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka