Gissa rasen!

R

Raderad medlem 6459

Min premiär här inne på Hund, känns lite nervöst faktiskt :D. Jag har i alla fall en (världssämst) bild på en hund och jag undrar om ni kan luska ut vilken hundras det kan tänkas vara.

12325371_10153472654575875_1452662133_n_zpscvhqbp9t.jpg

Den var så himla fin och jag är så nyfiken. Den var öh rätt stor och ja, smal som ni ser. Och så liksom travade den omkring (försöker fylla på med information som kan vara till hjälp men ja, alla hundar travar väl omkring antar jag :D). Lugn och sansad jycke som lommade omkring lös utan att störa någon.

Nån som kan gissa?

Rhodesian ridgeback alt övervuxen pinscher är mina bästa förslag på rak arm. Var i världen är bilden tagen?
Åh, googlade ridgebacken och gud så fina de var! Tänker spontant att den här var mer smäcker än dem jag fick fram när jag googlade men det är ju absolut väldigt likt!

Säger också Ridgeback, om man nu ska tro att den är renrasig. Dock är det mycket möjligt att det är en korsning. Om hundaveln i Spanien är det minsta lik hur den är i Portugal där mina föräldrar bor så är andelen renrasiga hundar som ägs av "vanliga svenssons" nästan försumbar om man relaterar den till antalet "vanliga svenssons" som äger blandraser.

@Mia_R Gud så tjusig! Jag gillar verkligen fudgefärgade hundar!

@iNHALE Ja, kan absolut vara en blandrasig en. Finns en annan hund också som är typ min DRÖMHUND utseendemässigt och den är fullkomlig gatukorsning :banghead:.

Följdfråga: Hur är de här ridgebackarna i temperamentet? (ren nyfikenhet, ska inte internetshoppa en hund bara för att den är söt)

Följdfråga: Hur är de här ridgebackarna i temperamentet? (ren nyfikenhet, ska inte internetshoppa en hund bara för att den är söt)
Min erfarenhet är att de är högaktiva brukshundar. Kan ibland vara skarpa. Mycket energi, mycket arbetsvilja, både på ett fysiskt och psykiskt plan. Inte en hund för folk som kanske orkar 10 min hjärngympa och ett par varv runt kvarteret varje dag. Har ofta en hel del vakt. Över lag klassar jag dem inte som nybörjarhundar om man är helt grön på hund.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag stöter på en del vilda djur i skogarna där jag bor. De flest har jag fått nåt slags förhållande till och vet på ett ungefär hur de...
Svar
1
· Visningar
2 105
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023