Gig till shetlandsponny?

S

sistren

Intresset skulle finnas att köra dressyr med shetlandsponny, känner mig inte så modig att jag skulle ge mig ut i vattenhinder med liten ponny :smirk: Ordnas visst tävlingsklasser ibland på olika utställningar och happenings, kanske intresset blir större med tiden och då är vi iallafall färdigt tränade ;)

Min fråga angår då vagnen, en gig är visst bäst till detta ändamål (även om det ser vingligt ut när man tänker på liten ponny och stora hjul..) men ingen aning om var jag ska hitta en passande shetlandsponny runt 100 cm. Nu är jag även lite fåfäng och skulle helst vilja ha en helsvart elegant. Ja behöver inte vara helsvart, men ni vet ..

Någon som har tips vem som kunde ha det jag söker? :)

Sv: Gig till shetlandsponny?

på kuskringen.nu finns länkar till vagnstillverkare .. har för mig att jag sett nån ponnygigg men kommer inte ihåg från vilken leverantör. annars finns ju som burza skrev tidaholmsvagnar, de har en rockard som är lite "gigglik" nr 202 heter den, har den själv o är mkt nöjd.

Finns massor av ponnygiggar att köpa men oftast inte i Sverige.

Driveout heter ett nytt företag som säljer bla giggar. Kanske inte de vackraste som finns, men inte heller lika dyra.

Troed Hansson har ju också superfina giggar, har själv en sådan. Kanske kan han tillverka i liten storlek också?

..........

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Avel I denna tråd kan alla, gamla som nya fantaster av denna underbara ras dela med sig av sina tankar om rasen. Det är självklart helt okej...
Svar
0
· Visningar
851
Körning Hej Det här frågan har säkert kommit tusentals gånger, men jag har sökt och googlat men inte hittat svaret. ;) Vi har tänkt...
Svar
10
· Visningar
1 976
Senast: Anna_
·
N
Körning Igår när jag jobbade hittade jag en gammal Ridsport från 1982, och i den en artikel om körningen som "slagit till". Där skrevs det om...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 537
Körning Jag tycker det är konstigt att när det gäller sadlar, täcken etc - då får det kosta hur mycket som helst. Jag menar - bara ett bra...
Svar
9
· Visningar
1 694
Senast: _L_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka