Jag älskar nagellack och långa naglar. Har i många år jobbat i ett yrke där det inte varit tillåtet så har inte använt det mer än på semester en gång om året typ. Jag har den senaste tiden blivit mer och mer medveten om vilka gifter vi utsätter oss själva och vår miljö för genom våra vardagliga liv och nagellack verkar inte vara ett undantag vilket gjort att jag enbart använt det sporadiskt den senaste tiden trots att jag har hur många som helst och mitt yrke inte längre sätter stopp. Nu har jag hittat några nagellacksmärken som marknadsför sig som giftfria i olika grad. Någon som testat det som marknadsförs som ”giftfria” nagellack? Funkar de? Går de att få bort på ett giftfritt sätt också? Och är de verkligen giftfria? Jag tycker det är svårt att hålla reda på olika namnen och veta hur väl beprövade ämnena är i en sån konstant kroppskontakt under längre tid som ändå nagellack innebär. Så hoppas att någon annan kanske har mer insikt eller som testat dem så man slipper köpa grisen i säcken