Gifter mig i oktober, vad ska jag ha på mig?!

Man kan ju ha jättestor sjal :)
https://www.google.se/search?q=stor...AhXECJoKHSNsAEwQ9C8IHA&biw=1410&bih=871&dpr=1
Fast såklart i en färg som passar klänningen typ creme el dyl och gåsögamönster.

Tänker på första bilden som kom upp, men självklart inte i den färgen, men kanske den strukturen.

Såhär med klänning :) (inte senaste modebilderna kanske men :D de visste vad de gjorde på 1800-talet med klänningar.)
https://sv.wikipedia.org/wiki/Sjal#/media/File:Racinet-regency-empire-shawls-1888.jpg

Ja, det har jag varit mest inne på då det är mest min stil i vanliga fall så det känns som att jag skulle få mest användning av det. Har inte hittat någon som känns helt rätt än men det kanske kommer när jag går runt i lite fysiska butiker. :)

Kanske kan vara värt att kika lite på typ Etsy eller liknande också? :)
Jag tror på det! Jag har en förfärlig mängd sjalar som alla är underbara :D men ingen är köpt i en "vanlig affär" det är alltifrån torget till Etsy till marknad importerad från land X (i jättehärligt tunt ylle) till lokal konsthantverkare (min senaste i härligt ylle, av slaget med hål i mitten för huvudet, handstickad) i någon av de trevliga "lokala hantverkare" butiker som brukar finnas i varje stad.

Sedan såklart har vissa klädmärken, svenska designers tex Rodebjer. Men riktigt fina har jag aldrig hittat på "den där vanliga klädaffären i stan" utan då är det väl mer NK som har just tex svenska designers.

https://www.google.se/search?q=rode...CJoKHR4tCWsQ_AUICigB&biw=1410&bih=871#imgrc=_

Senast ändrad:
Såhär ser den ut! :) Jag är preggo också om det påverkar era tips. :D

247_175a0aaa56-iris-lavender-lace-4-by-malina.jpg

247_1f07d6e1e8-iris-lavender-lace-1-by-malina.jpg
247_8bed1b4e3a-iris-lavender-lace-3-by-malina.jpg
Lite OT men supersnygg klänning!:love:

Jag gifter mig 7/10 och har inte ens tänkt tanken :angel::idea::grin::nailbiting: Borde kanske skaffa något att... fast vi ska inte vara ute någon längre stund och jag är varm av mig. Men ska nog följa denna tråd för säkerhets skull :p

Jag tror på det! Jag har en förfärlig mängd sjalar som alla är underbara :D men ingen är köpt i en "vanlig affär" det är alltifrån torget till Etsy till marknad importerad från land X (i jättehärligt tunt ylle) till lokal konsthantverkare (min senaste i härligt ylle, av slaget med hål i mitten för huvudet, handstickad) i någon av de trevliga "lokala hantverkare" butiker som brukar finnas i varje stad.

Sedan såklart har vissa klädmärken, svenska designers tex Rodebjer. Men riktigt fina har jag aldrig hittat på "den där vanliga klädaffären i stan" utan då är det väl mer NK som har just tex svenska designers.

https://www.google.se/search?q=rode...CJoKHR4tCWsQ_AUICigB&biw=1410&bih=871#imgrc=_

Ja.. Har en missonisjal som jag väldigt gärna skulle vilja ha men den har tyvärr gått sönder lite och verkar vara bortom räddning. Men kanske ska be svärmor göra ett sista upplivningsförsök. :D Vi får se. Men sjal är definitivt ett alternativ!

Jag gifter mig 7/10 och har inte ens tänkt tanken :angel::idea::grin::nailbiting: Borde kanske skaffa något att... fast vi ska inte vara ute någon längre stund och jag är varm av mig. Men ska nog följa denna tråd för säkerhets skull :p

Åh, gud vad kul! Samma helg! Nej, vi ska inte heller vara ute någon längre stund så kanske övertänker jag det.. Kanske kan man gå ut utan något på från kyrkan och sen bara tag något man redan har på sig om det blir kallt på väg till festlokalen. O_o

Men åååh, hur mycket fint hade dom inte där?! :love: Har du beställt därifrån, vet du hur lång tid det tar att få hem sakerna ungefär? En månad kvar till bröllopet nu, ganska precis.

Ja, de har sjukt mycket fina grejer :love: Har inte beställt från dem, men från Anthropologie som äger BHLDN och då tog det typ 10-11 dagar. Bra att komma ihåg att man ofta får betala tull då, så det brukar bli lite dyrare än priset som står på siten.

Ja, de har sjukt mycket fina grejer :love: Har inte beställt från dem, men från Anthropologie som äger BHLDN och då tog det typ 10-11 dagar. Bra att komma ihåg att man ofta får betala tull då, så det brukar bli lite dyrare än priset som står på siten.

Hur mycket ligger tullen på på ett ungefär? Har aldrig köpt saker från USA. Är det krångligt? :confused:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka