Getingstick på katt?

Idas

Trådstartare
Har någon varit med om att er katt blivit stucken av en geting/humla? Misstänker att min lilla kisse blivit det nämligen, hennes öga svullnade upp helt plötsligt (måste ha gått på några minuter bara) och hon kliar med tassen ganska mycket runt ögat.

Ringde veterinären och dom tyckte att vi skulle avvakta men jag är ju nojig som vanligt :p Mest för att svullnaden ska sprida sig och hon ska få svårt att andas etc.. Men jag håller koll på henne hela tiden och hon springer runt som vanligt, men är lite irriterad runt ögat som sagt.

Min har gjort samma sak - glott i närbild på en geting. Som du sa, så blir det svullet ett tag, men det går tillbaka igen. Hon har inga kvarvarande men och jag behövde aldrig behandla. Hon stack sig precis i ögonlockskanten in mot ögat.

Hon lärde sig dock efter första försöket att getingar ska man hålla sig borta ifrån. Till skillnad mot igelkottar som hon var tvungen att stoppa snudan i två gånger innan hon lärde sig att de sticks.

Liknande trådar

Övr. Katt Finns en katt jag sett flera ggr när jag brukar promenera, sett den på ungefär samma ställe jämt. Alltid jättekelig och slänger sig...
Svar
16
· Visningar
1 355
Senast: vallhund
·
Hundhälsa Hämtade min hund på hunddagis efter jobbet idag, och allt var som vanligt. Men när vi kom till stallet 10 min senare reagerade jag på...
Svar
7
· Visningar
2 248
Senast: _Taggis_
·
Katthälsa Bengi (som är minst 13 men ev betydligt äldre, då han dök upp hos oss 2006 från typ ingenstans) har varit jättedålig en tid. Han har...
2
Svar
22
· Visningar
9 843
Senast: mollyphlox
·
Hundhälsa För snart två år sedan fick Ivan ett irriterad öga med svullet ögonlock. Han hade ett litet, litet sår på ögonlocket, men blev...
Svar
18
· Visningar
7 489

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka