Get, knölar på halsen?

gul_zebra

Trådstartare
Fattar mig kort - vad är det för knölar getter har på halsen?

getknl.jpg

Sv: Get, knölar på halsen?

Och är bara såååå gulligt..
Och mystiskt för ingen vet exakt varför de är där...

Det är ärftligt vad jag vet

eller inte för jag hade en get och en bock där det inte fanns några pinglor och dem fick bara killingar med opinglor. Sedan hade jag en get som hade det men hennes killingar har aldrig fått det.
I så fall beror det nog på om det är dominanta gener eller inte. Men jag har iaf. inte kunnat se ett samband på mina dvärgar, som f.ö oftast inte ha pinglor, så de var nog inkorsade med annat :confused:..

lite knapprån

Min ena get (dom är tvillingar, eller vad det heter på getspråk :D) har pinglor, men inte den andra... Så det är väl väldigt olika :).

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har en rund knöl bakom örat, spottkörteln?, som svullnar upp och smärtar emellanåt och gjort så då och då under ett par år. Inte...
Svar
19
· Visningar
637
Senast: Badger
·
Kropp & Själ Jag går hos en psykolog på grund av bland annat ångest och har fått i "läxa" att göra avslappningsövningar/ guidad meditation några...
Svar
3
· Visningar
301
Senast: Tassa
·
Hästvård Någon som varit med om något liknande o vill dela med sig? Kanske några ge råd/tips? Har såklart haft veterinärbesök o varit in på...
Svar
3
· Visningar
728
Senast: ylvali2
·
Kropp & Själ Jag använde ett par örhängen från hm i ish 2 dagar innan hålen började bli inflammerade o såriga så jag tog ut dom och kände på...
Svar
6
· Visningar
665
Senast: Hellhound
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka