S

smulizzzz

Hejsan. det e så att jag har verkligen förälskat mig i dessa underbara gnagare. o vill bara ha mer. jag har just nu 2 killar som e lite över året. väldigt tama o nyfikna. men nu e de ju så att jag vill ha mer. dom ja har nu lever i ett akvarium som e 1m lång o ca 50cm djupt. men nu då till frågan går det att placera in tex två honor till mina hanar? har den gamla buren som ja i så fall tänkte ha i början till honorna tills dom har växt till sig o blivit tama. mvh camilla

Sv: Gerbiler

Varför vill du ha två honor tillsammans med hanarna? :crazy: Vill du bedriva avel? För ungar kommer det garanterat att bli... Och då måste man väl ändå ha tillgång till minst en annan bur.

Tänk NOGA igenom det du skriver:crazy:
Det finns inget värre än Gerbils som sätter igång med barn produktion!
Dom får ungar jämt och dom bryr sig om dom är släkt med varandra det går så bra ändå...

Jag köpte två honor, efter någon månad kokade buren av ungar:mad: Vi var tvunga att avliva allihop eftersom vi inte hade någon aning om vem som parat sig med vem.
(Dom både "honorna" var dessutom syskon....)

:eek: Absolut inte ha honor och hanar i samma bur! Som ovanstående skrivit, barnalstringen är ENORM! Jag har två honor och tre hanar hemma, och skulle aldrig komma på tanken att släppa ihop dem i samma bur.

Vill man avla på sina råttor kan man bedriva parningen på neutral mark, t.ex i en annan bur eller i ett badkar där de utvalda får vara. Sen får man sätta tillbaka dem i respektive burar, med enbart individer av samma kön.

Annars parar de sig hela tiden, direkt efter att honan fött kan hon bli befruktad igen.

Och om du nu ska avla, glöm absolut inte att ta dem till en seriös uppfödare eller en riktigt duktig zoologisk affär för att könsbestämma dem. De blir könsmogna rätt så fort....

Lycka till!

Liknande trådar

Övr. Djur Hejsan alla! Min lillasyster ska skaffa en dvärghamster. Men har läst att de eventuellt vill bo två. Stämmer det? Och om det stämmer vad...
Svar
9
· Visningar
1 511
Senast: Dopy
·
Övr. Djur Hejsan igen! Går i tankarna att skaffa kanin. Har haft en kanin tidigare och har lite erfarenhet pga det (det var dock ca 7år sedan)...
Svar
4
· Visningar
1 035
Senast: hundvalpen
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 449
Hundavel & Ras Vår älskade hund Zorro, långhårig Schäfer kille född den 24/5-2015. Du kom in i vårat liv, igenom att vi hittade dig via en annons på...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
11 284
Senast: Bexzor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV