Gerbil bur??

D

Donalds

Vad tycker ni är en lämplig bur för gerbiler? Föredrar ni råttbur eller hamster bur eller något annat?? :bow:sam för svar

Jag föredrar en vanlig gallerbur framför hela plastburar (som iochförsej rekommenderas) till mina gerbiler eftesom det gör dem mer delaktiga i min vardag. De ser bättre vad som händer runt i rummet och jag hör deras underbara ljud. Jag har en "Mary Råttbur" från Gibson, den kostade mej 1000 spänn, men är värd varje krona! Den är 50*80*40 och man får med ett rör att hänga upp som transportsträcka/gömmelek och ger gott om plats när man beställer en solfjäderformad plattform som hylla och ramp upp till den. Skitsnyggt!

Jag har två akvarium 60*40*40 med eget snickrat lock! superbra! skvätter inget och sen så är det jättekul att man ser "allt"

Man vänjer sej vid sprättet ,det blir en mysig rutin att gå med sopkvasten....HIHI:..men du har rätt i att när man råkar dra med sej råttbajar i sängen så är det lite stönigt...

Jag har både Dunor och akvarium till mina :). Fördelen med Dunor är att de är så lätta att städa och flytta, det underlättar t.ex. när man har bebisar. Akvarium är också riktigt trevliga, de är mer svårstädade men det blir roligare att titta på gerbilerna när de bor i ett akvarium. Man kan ju t.ex. fylla dem med spån och låta gerbilerna gräva gångar, det är härligt att se dem få utlopp för sina instinkter!

Liknande trådar

Övr. Djur Mitt barn har länge önskat sig en hamster men vi har ju haft katt så det har känts som en rätt dålig idé. Nu bor vi i lägenhet och...
2
Svar
21
· Visningar
2 546
Senast: lil-sis
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 043
Senast: Amha
·
Anläggning Har en relativt liten beteshage till mina hästar på ca 1ha som jag tycker växter riktigt dåligt och jag skulle behöva lägga på någon...
2
Svar
29
· Visningar
2 552
Senast: Blyger
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 825
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar