Genomsvättig häst i 17 minusgrader!

any_one

Trådstartare
I förrgår var det -17 grader och det blåste väldigt kallt ute.. När jag senare på dagen , efter att min häst varit ute i hagen med ett Rambo vintertäcke(ganska tjockt) skulle rida , så blev hon genomsvettig efter 45 minuter.. krävde inget spec från henne.tänkte bara jobba igenom henne eftersom det var hoppträning dagen efter. Men det konstiga med detta är att hon brukar adlrig bli svettig annars , hon är rakad.men just i förrgår när det var så pass kallt ute så blev hon svettig.. vet någon vad detta kan ha varit? Min hopptränare sa att det kan ha vart för att hon frös så mkt så reagerade kroppen på att svettas, eller var det så att jag hade övertäckat henne.. vilket jag inte tror attt det va.. vad tror ni? ????:confused: :crazy:

Sv: Genomsvättig häst i 17 minusgrader!

Jag håller på tränaren.
Frusna människor kan också svettas, det upplever jag nu när jag har fyra grader varmt i min verkstad. Så fort jag gör något som driver mig ur mitt frusna tillstånd så svettas jag.

Apo

Jag håller oxå med tränaren där, sitter jag å fryser å sedan ställer mig upp å gör någonting så svettas jag.

Tror nog också på tränaren.
Det är som man själv.. om man har varit ute och gått med hundarna när det är riktigt kallt ute så att man fryser, så börjar man alltid svettas när man kommer in.

Liknande trådar

Hästhantering Följande text snurrar runt lite överallt på fb. Vad tycker den samlade bukeflocken om detta? (Själv anser jag att hästar som skakar...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
16 289
Senast: Korven
·
Utrustning Jag har börjat spåna lite efter täcken då jag troligtvis kommer ha en foderhäst/köpa häst, som är klippt. Jag har jobbat länge i stall...
Svar
16
· Visningar
1 999
Senast: Wera
·
T
Hästhantering Ja, jag vet att det redan finns en massa trådar rörande täcken, men efter att ha läst runt lite här och var har jag ändå inte fått svar...
Svar
4
· Visningar
1 031
Senast: pinky
·
T
Utrustning Jag har fått en fundering nu två dagar i rad. I förrgår var jag ute och red. När jag började ridturen höll det upp ute men efter ett...
Svar
6
· Visningar
1 184
Senast: Immer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka