Genombrott!

gul_zebra

Trådstartare
Gudrun har varit rädd för mig sen jag köpte honom i december. Fick panik bara jag petade på honom, skadade, pep, fick diarrée... Så jag har försökt jobba extra med honom, men utan framgång.

Tills nu!

Skulle fota råttorna idag och tänkte att iom att Gudrun ska flytta till ny ägare på söndag (var tänkt att han skulle omplaceras pga bråk mellan honom och Frasse) så SKA jag lyckas knäppa kort på honom. Så jag sätter honom på min säng och tar risken att han skiter ner den totalt, för foton ska jag ha. Men se! Han är helt plötsligt inte alls rädd av sig. Skakade inte, pep inte, sket inte, ingenting. Vågade tom komma och nafsa lite på mitt finger och klättra upp på min axel! Visst var han lite stel och på sin vakt, men ändå liksom! Aldrig har man varit så glad...

Så nu har jag bestämt att han stannar här. Jag får skaffa en kompis åt honom om han inte kan flytta in hos pojkarna igen (eller om kanske Rex vill göra ett undantag? *naiv*) och så stannar han här. Glöm att jag tänker låta honom flytta nu liksom!

Gosh vad glad jag blev idag! :idea:

Jättehärligt - grattis till gott arbete!

Men hur i himlens namn kan du döpa en kille till Gudrun? Bara det gör väl att han blir aggressiv? :confused: ;)

Men det är gulligt ju! :D
Hmm nä, men han blev lite hämningslysten och diarréade i mitt hår när han fick namnet iaf :angel: Men han har väl fattat nu att han är one of a kind hehe :D

Hehe jo, om jag inte kan få in han i flocken så who knows ;)
Och jag som skulle "skära ner" på hanar tills jag flyttat... Pyttsan... Nu blir det ju förhoppningsvis en dumbopojke snart också :angel: :D

Liknande trådar

Hästvård Hej. Jag vill börja med att säga att jag ska ringa veterinär på måndag, så ingen tror att jag inte tänker på det. :) Jag har en ponny...
2 3
Svar
42
· Visningar
6 882
Senast: Takire
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 931
Gravid - 1år Är gravid, och pappan till barnet vill absolut att jag ska göra kejsarsnitt. Fick så bra hjälp här när jag skrev för ett tag sedan- kan...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
18 404
Övr. Hund ÅÅÅÅÅÅÅ idag skedde ett mirakel, genombrott...kalla det vad ni vill! Melvin har för första gången varit ensam hemma i drygt 1 timme UTAN...
Svar
2
· Visningar
1 223
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama