Genesis Skin & coat eller Genesis Lamm & ris?!

skuggan_

Trådstartare
Har ni erfarenhet av detta foder? Jag söker ett foder till min amstaff som är allergiker och jag vill givetvis att han ska få det som passr honom och hans känslighet bäst. Vom og hundemat är bra men jag vill ändå se ifall det finns något att dryga ut med?

Skuggan_

Sv: Genesis Skin & coat eller Genesis Lamm & ris?!

Vad är han allergisk mot då? Lite svårt att rekommendera ett foder om man inte vet vad han tål och inte tål :)

Vad är han allergisk mot då? Lite svårt att rekommendera ett foder om man inte vet vad han tål och inte tål :)

Han klarar inte av foder med vete och kyckling. Undantaget är Vom og hundemat som har lite kyckling i sig!

Edit: Lamm och ris verkar vara det absolut bästa för honom!

Skuggan_

Tycker du ska kolla på Taste of the wild - pacific stream (inga spannmål, ingen kyckling). Fisk är den enda proteinkällan och det innehåller mycket omega-3 som är bra för huden. Relativt få knasiga ingredienser.
Exclusion har annars också bra torrfoder; t ex hjort och potatis, kanin och potatis med mera

Han klarar inte av foder med vete och kyckling. Undantaget är Vom og hundemat som har lite kyckling i sig!

Edit: Lamm och ris verkar vara det absolut bästa för honom!

Skuggan_

Vilken VoH har bara lite kyckling ? De allra flesta sorter är baserade på just kyckling förutom exklusiv som bara innehåller nöt:)

Men fungerar VoH så skulle jag köra på endast det.

Vilken VoH har bara lite kyckling ? De allra flesta sorter är baserade på just kyckling förutom exklusiv som bara innehåller nöt:)

Men fungerar VoH så skulle jag köra på endast det.

Den blåa korven, eller alla kanske är blåa. Skit vad konstigt det blev nu. Butikstjejen sa att det var den som var bäst för allergiker. har dock märkt i torrfoder att han inte klarar kyckling.

Tycker du ska kolla på Taste of the wild - pacific stream (inga spannmål, ingen kyckling). Fisk är den enda proteinkällan och det innehåller mycket omega-3 som är bra för huden. Relativt få knasiga ingredienser.
Exclusion har annars också bra torrfoder; t ex hjort och potatis, kanin och potatis med mera

Tack!

Skuggan_

Varför vill du dryga ut med torrfoder?

Helt ärligt har jag inget bra svar på den frågan. Helst vill jag ha torrfoder då det är mindre bökigt. Dessutom gnäller mamma ändlöst när jag tar färsfoder och det kan jag förstå luktar ju gud bevare mig:p

Den blåa korven, eller alla kanske är blåa. Skit vad konstigt det blev nu. Butikstjejen sa att det var den som var bäst för allergiker. har dock märkt i torrfoder att han inte klarar kyckling.

Alla voh är blå förutom den förutom den som även har lite ris i;)

Aha :) tänkte om det var för att han inte blir mätt eller att han blir tjock. Då är det ju smidigare att själv blanda ut med lite grönsaker :) Har du provat att portionsförpacka maten till mamsen? Då blir det kanske inte lika äckigt att hantera. Annars finns det ju foder som inte är så slabbiga. Som bravo t ex. De är ju packade som burgare, inte alls bökigt!

Annars finns ju Standardt som många gillar att ge sina hundar. Innehåller ingen kyckling alls och det enda spannmålet är ris.

Aha :) tänkte om det var för att han inte blir mätt eller att han blir tjock. Då är det ju smidigare att själv blanda ut med lite grönsaker :) Har du provat att portionsförpacka maten till mamsen? Då blir det kanske inte lika äckigt att hantera. Annars finns det ju foder som inte är så slabbiga. Som bravo t ex. De är ju packade som burgare, inte alls bökigt!

Det roliga är att mamsen inte ens behöver hantera det, hon tycker bara det är äckligt att det hanteras i köket:p Inte tjock däremot väldigt svår att få upp i vikt:)

Äter ni inte kött i er familj? Människokött är ju minst lika äckligt ... Jag är själv veg. och har inga problem med hundmaten, men vi är ju alla olika ;)

Äter ni inte kött i er familj? Människokött är ju minst lika äckligt ... Jag är själv veg. och har inga problem med hundmaten, men vi är ju alla olika ;)

Jo jag sa det till henne lik som lik liksom, bara för att din skit inte är mald. Har ratat det mesta köttet rätt länge nu. :p Jag tycker att vom og hundemat luktar bra mycket "bättre" än t.ex. bravo. Första gången jag kände lukten av bravo burgare trodde jag att jag skulle smälla av. FYF*N:p:crazy:

Liknande trådar

Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM... 2
Svar
34
· Visningar
5 047
Senast: Lillefrun
·
Hundhälsa Ska försöka fatta mig kort om min hunds mer eller mindre diffusa symptom och historiken av dem... är givetvis under utredning hos... 2
Svar
30
· Visningar
6 272
Hundhälsa Hej alla! Jag är ny medlem här på forumet efter att ha bara hängt här och läst kloka trådar i något år. Tänkte därför skriva om min...
Svar
1
· Visningar
1 302
Senast: Raderad medlem 94602
·
Hundhälsa Ursäkta detta långa (röriga?) inlägg. Vi har en jättefin tik som vi är fodervärd åt. Hon är av en ras som behöver mycket mat och... 2
Svar
20
· Visningar
3 470
Senast: vallhund
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Budget samt tid för hund
  • Valp 2025
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈