Generös bomvidd Equipe Viktoria?

Elekta

Trådstartare
Är det någon som har en Equipe Viktoria som kan svara på om bomvidden är generös? Jag har tidigare haft en Equipe Oracle till mitt sto och de upplevde jag extremt rymlig. Provade även en Olympia som upplevs betydligt mindre... tyvärr passade inte Olympian då kanalen blev för smal och Oraclen fick bytas då den blev för svängd *suck*...

Så sätter mitt hopp till Viktorian nu. Upplever ni den rymligare än t.ex Olympian?

Nej den är inte generös. Emporion var mer generös trots att viktorian var lite mer än medium bom.
Hade hoppats på att den skulle upplevas som rymlig har hittat en superfin från 2015 med M bom till ok pris men kostar ju så galet mycket att ändra bomvidd. Kommer antagligen behöva vidare bomvidd om den inte är rymlig.

Hade hoppats på att den skulle upplevas som rymlig har hittat en superfin från 2015 med M bom till ok pris men kostar ju så galet mycket att ändra bomvidd. Kommer antagligen behöva vidare bomvidd om den inte är rymlig.

Min victoria va ett snäpp vidare än M och jag tyckte Olympian M var ngt vidare, så victorian upplevdes alltså smalare trots att den egentligen va lite vidare på pappret. Däremot upplevde jag Emporion som mest rymlig i M bom.

Min victoria va ett snäpp vidare än M och jag tyckte Olympian M var ngt vidare, så victorian upplevdes alltså smalare trots att den egentligen va lite vidare på pappret. Däremot upplevde jag Emporion som mest rymlig i M bom.
Håller med om att just Emporion är väldigt generös i både kanalvidd och bomvidd. Resterande Equipesortiment är sparsamma i sin vidd.

Jag har också en Emporio på en ponny som är ganska vid.
27072436_10213479771740601_3918235308499470612_n.jpg

Liknande trådar

Dressyr Alla sadlar på min stora glider bak. Förra ägaren hade samma problem och han har alltid gått med en förbygel för att hålla sadlarna...
2
Svar
35
· Visningar
7 995
Senast: Fiorano
·
Utrustning Söker lite tips på modeller som kan vara värda att titta på inför veckan då vi ska besöka sadelprovare. Då både jag och häst är ganska...
Svar
3
· Visningar
1 799
Senast: tuaphua
·
Utrustning Har en treåring under inridning och har som säkert många andra det delikata problemet att jag hittar inget vettigt att lägga på hans...
Svar
9
· Visningar
1 750
Senast: oki
·
  • Låst
Utrustning Nu är den här, Sadellistan version 2.0! :D Då den förra blev för lång har jag nu gjort en sammanställning av den gamla med dom...
188 189 190
Svar
3 788
· Visningar
653 290
Senast: caballus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka