Gemensamma SM-et

N

ninni

Tydligen har rasföreningarna "klivit av" och lämnat samarbetet. Så det "stora SM" som så många glatt sig åt blir inte av. Svensk westernridning måste vara den största "sandlådan" inom landets ridsporter. Jag blir så himla trött på besserwissermentaliteten som hela tiden visar sitt fula ansikte och förstör bra ideer som detta SM.
:mad: :confused: :mad:

Ninni

Sv: Gemensamma SM-et

Det är väll inte så konstigt att sqha har hoppat av... Dom har ju helt ny styrelse sen två veckor tillbaka eftersom den gamla sa upp sig. Så att ordna ett gemensat SM i år känns som om det lätt skulle bli blajj... Nästa år när den här styrelsen har jobbat ihop sig så är det nog lite bättre chanser för ett gemensamt SM.

besserwissermentaliteten?! det har mycke med att göra att vi är svenskar och inte westernridningen. Har varit ute på en del hopp och dressyr tävlingar och något ställe det är besserwisser på så är det där...

Dom avbröt samarbetet långt innan styrelsen ställde sina platser till förfogande och den nya styrelsen har ju samma ordförande, enligt medlemmar i den förra styrelsen så var den största motståndaren till ett SM just ordföranden. Tveksamt om det någonsin blir ett samarbete om någonting alls, verkar det som. Väldigt synd för jag tror alla skulle tjäna på att jobba för gemensamma mål genom att samarbeta.
Ninni

Har ingen aning om varför det inte gick ihop sig...

Borde dock vara angeläget med ett gemensamt SM för vad är en tävling värd om man inte får konkurrera med de bästa oavsett ras? QH-SM...Arab-SM...klingar tomt i det stora hela. Själv har jag Welsh Cob och vad det gäller rastävling så är det ren utställning och sen vill jag tampas med de bästa vad det gäller ridningen. :cool:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Autistisk bror
  • Hemmasittare

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka