Gelseat på klubb-clear-round?

Andorra

Trådstartare
Får man ha gelseat i sadeln på mindre CR på klubbnivå?

Min tränare trodde det men på stallbacken står det att man får inte ha något stötdämpande mellan ryttare och sadel.

Sv: Gelseat på klubb-clear-round?

Enligt TR är det inte tillåtet. Enda möjligheten att veta om det är tillåtet på klubbtävling är att höra med klubben i fråga om de tillåter det.

Sv: Gelseat på klubb-clear-round?

Det var det jag trodde.

Rackarns också! Något hård sadel nämligen och rider alltid med fårskinn eller gelseat.

Konstigt egentligen att man får ha hur mycket som helst mellan häst och sadel men ingenting mellan sadel och ryttare.
Min rumpa är lika känslig (om inte känsligare) som en hästrygg. Tycker man borde få kompensera hård och lite stor sits med gelseat/rumpis precis som man kompenserar för vid sadel med fårskinnspad.

Röstar för "komfort för alla"!!!

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
717
Dressyr Jag har följt vc-finalen i dressyr noggrant. Det gav mig en bitter eftersmak. 90 % av ryttarna red som "kapten krok" dvs med...
2
Svar
35
· Visningar
4 343
Senast: super
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
2 025
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Nu startar jag en egen tråd gällande denna diskussionen, men min utgångspunkt är i alla fall följande: Att hålla häst kostar mycket...
6 7 8
Svar
152
· Visningar
13 200
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar