Gelpadd (TR)

Corax

Trådstartare
Jag har för mig att man inte får tävla med gelpad i sadeln (för ryttarens bakdel)men jag är lite nyfiken på vad det står i TR.
Finns det undantag?

(Jag kan inte gå in å läsa TR på nätet i dagsläget)

Sv: Gelpadd (TR)

gelpad får väl bara finnas under sadeln om jag minns rätt, inget stötdämpande el. liknande för ryttaren i sadlen får finnas om jag minns rätt =)

Inte ens om man har problem med rygg/svanskota? Tänkte om man har läkarintyp. Eller hamnar man direkt i 'handikapps-facket' sas?

Jag antar att man måste ansöka om dispens, eftersom det står i TR att det är förbjudet.

M-oaa

tror de är att du måste söka dispens för de, annars inte tillåtet.

Knuffar upp gammal tråd

Om det är så att man har ryggproblem, och läkar intyg, tror ni att det är möjligt att få dispens, och vet ni någon som har det?
(har diskbråck)

Det där är så irriterande eftersom nyare sadlar oftast har mjukt inlägg i själva sadeln. Har frågat en av dem som skrivit TR varför de missgynnar dem som inte har råd med ny sadel, men inte fått något bra svar. Kanske det blir ändring så småningom. ;)

Tr kan inte gynna alla och kommer heller aldrig att ses rättvist av alla.

Det finns äldre sadlar som är mkt mjuka och bekväma i sitsen.

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
588
Senast: Mli
·
Western Min bästa vän och jag har köpt ett dräktigt quartersto ihop. Vi tänkte i vår naivitet att det skulle gå att samäga hästen, men det går...
Svar
1
· Visningar
369
Senast: Nepenthe
·
Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
2 419
Senast: hhere
·
Tävling Hej! Jag behöver hjälp att tolka TR 2023 Hoppning. Såhär står det: ”2. Träns / huvudlag 2.1. På tävlingsområdet ska hästen ledas i...
Svar
4
· Visningar
1 685
Senast: Sootie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Textilåtervinning
  • Autistisk bror
  • Badrumsrenovering

Hund, Katt, Andra Djur