Ge mig mod och kraft att förstöra selen!

kolblakkur

Trådstartare
att förstöra en jättefin loksele :crazy:

Jag har beslutat mig för att testa loksele till mina B-ponnys modell mindre. Hittade en loksele på annons, den kom idag. Jag hade endast tänkt använda nackputan, dragläder, lokor med bossor och lokremmen. Resten, dvs däckeln och svanskappan skulle jag sälja. Men remmarna i dragringen tänkte jag kapa och slänga.

Men nu när selen kommit fram: Så får jag ångest av att förstöra den! :crazy: Det är en otroligt fin loksele, absolut inget skit, den är rejäl för att vara till ponny och lädret är otroligt fint och välbevarat. Gissar att den har cirka 20 år på nacken och den är verkligen inte sydd i något indiskt skitläder. Hade den bara haft ett järn i däckeln så hade jag gråtit av lycka över mitt fynd :(

Vad ska jag göra?
Förstöra den och använda min däckel till lokorna?
Spara den hel och klappa och krama den?

Någon annan med en smart idé?

Sv: Ge mig mod och kraft att förstöra selen!

Ge den en kram, och sälj sen vidare den till någon som vill använda selen.:D

Liknande trådar

Körning Jag har velat i nästan ett år nu :eek: angående vad jag ska ha för sele. Jag har velat mellan travsele, giggsele med french coller och...
Svar
18
· Visningar
3 311
L
Körning okej, nu är jag igång igen. alla som hatar nybörjarinlägg kan blunda! :smirk: nu har jag lånat hem en loksele, både däckeln och lokan...
2
Svar
35
· Visningar
5 158
Körning Såg denna däckel, bukgjord, dragläder och tömmar på horze.se. Hur ska man använda denna sele? Nån som vet? "Selettdäckel, del av...
Svar
8
· Visningar
1 559
Senast: CrazyPiggelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka