Ge kortuppgifter via telefon?

Niyama

Trådstartare
Jag har tandvårdsavtal med folktandvården men det går ut snart. Ska förnya det och har varit hos tandläkaren nyligen bl.a. angående det. Nu ringde en från dolt nummer och gav prisbesked på nya avtalet och ville då ha mina kortuppgifter eftersom nya avtalet blir med annan klinik (annat landsting). Nu stod jag så att jag ändå inte hade kortuppgifter tillgängliga, men jag blev nojig. Jag har aldrig behövt lämna kortuppgifter via telefon, jag har fyllt i kontonummer har jag för mig på ett papper och skrivit under för autogiromedgivande, om jag inte minns helt galet?

Hon kände ju till det där med tandvårdsavtalet och nämnde förnamn på tandläkaren jag varit hos, så hon måste ju ha ringt från folktandvården. Hon skulle ringa upp senare i eftermiddag. Är jag paranoid bara? Är det normalt att lämna ut kortuppgifter så?

Jag ringde upp folktandvården istället, och hon hade sagt fel: det var inte kortuppgifter utan kontonummer hon ville ha. Så jag fick lämna kontonummer och sen skulle hon skicka hem ett papper som jag skulle skriva under. Men kändes säkrare när jag ringde upp än att lämna till nån som ringer mig från dolt nummer :nailbiting:. Känner mig så löjlig när jag nojar över sånt.

Jag ringde upp folktandvården istället, och hon hade sagt fel: det var inte kortuppgifter utan kontonummer hon ville ha. Så jag fick lämna kontonummer och sen skulle hon skicka hem ett papper som jag skulle skriva under. Men kändes säkrare när jag ringde upp än att lämna till nån som ringer mig från dolt nummer :nailbiting:. Känner mig så löjlig när jag nojar över sånt.
Du är inte nojjig , men lite konstigt att inte fylla i kontonummret själv sen på lappen?

Du är inte nojjig , men lite konstigt att inte fylla i kontonummret själv sen på lappen?
Ja, tyckte också det men hon sa att hon skulle lägga in det direkt och eftersom det då var jag som ringde upp dem så tänkte jag att det måste vara ok i alla fall.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Energirikt foder
  • Bildtråd
Tillbaka