Ge hur mkt fodertran (torsklevertran olja)?

JessicaM

Trådstartare
Hur mkt fodertran ska man ge till en stor häst per dag???

Förresten hundarna älskar det!! Kan jag ge till dem oxå? De är Chihuahuor så hur mkt??

Sv: Ge hur mkt fodertran (torsklevertran olja)?

Ingen aning..men en snabb Googling sa Stor häst 20-50 ml/dagligen...kanske finns andra som säger annat. Står det inte på flaskan ?

Jag smörjer hovarna med torsklevertran och min hund tycker oxå m det, han slickar på golvet där jag spillt.

Vad är tran bra till, om man ger det i maten?

Varför vill man ge hästar fisklever? Hästar är vegetarianer och ska inte ha tran av något slag.

Arsenik ger exakt samma effekt och är precis lika nyttigt (inte alls) för ett system som är tillverkat för vegetabilier.

Inget av det är att rekommendera.

Varför inte använda linfröolja om det är de effekterna man är ute efter?

Senast ändrad:

Hur mkt fodertran ska man ge till en stor häst per dag???

Förresten hundarna älskar det!! Kan jag ge till dem oxå? De är Chihuahuor så hur mkt??
Till hästar tveksamt om det är så bra att ge, bättre med vanlig vegatbilisk olja. Men till hundar är det ett utmärkt tillskott. Hur mycket beror på vad hunden får för övrigt i sitt foder.

Liknande trådar

Foder & Strö Då min häst har FFV som vi inte får bukt på ska vi testa GastoGard. Dock går det inte att ge honom orala sprutor, har någon provat att...
Svar
5
· Visningar
560
Senast: AbCdE
·
Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 548
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Hej. Vi har en ponny på 15 år . Vi är lite osäkra på hur mycket vi ska ge till han hö. Dom får fri tillgång till hösilage i hagen. Sen...
Svar
12
· Visningar
752
Senast: matson
·
Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
525
Senast: Sryoqwe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Sytråden del 4
  • Vad gör vi? Del CCVIII
  • B12brist?

Hund, Katt, Andra Djur