Ge bara Kraffts Lusern Mix?

ylvalill

Trådstartare
Vi har slut på bra hö i stallet och det enda hö vi har fått tag på luktar mögel (tycker iaf jag...) så det vill jag INTE ge pållen. Kan man ge hästen Kraffts Lusern Mix istället för hö (alltså be BARA det)? Värdena på det är ju helt ok men hur blir det med tuggbehovet, blir det verkligen tillfredställt (vi har tyvärr inte fått tag på nån bra halm att ge dem heller :crazy:)?

Att vi behöver ge hö överhuvudtaget är på grund av att min pålle och hans kompis står på boxvila (senskada och hovböld) och det kommer de att göra i knappt en vecka till, sen kan de förhoppningsvis få komma ut på bete igen(åtminstone på dagarna).
 
Japp, du kan ge Krafft Lusern Mix som enda grovfoder, dock kan det vara bra att ge halm så de har att tugga på för behovets skull. Se dock till att mineralvärdena är som de ska då Lusern innehåller mkt Kalcium
 

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 242
Foder & Strö Efter att ha fått analyssvaren på årets grovfoder satte jag igång och räknade foderstater. Då kvoterna är lägre än jag haft förr behöver...
Svar
15
· Visningar
3 013
Senast: Kodiak
·
Katthälsa Min katt är överviktig. Min plan var att utesluta torrfodret helt och enbart ge blötmat, men jag har märkt de senaste dagarna att katten...
Svar
10
· Visningar
1 989
Senast: MJLee
·
Foder & Strö Jag skaffade häst för ett halvår sedan och har lite bryderier i mitt stall. Jag har aldrig haft häst innan, men även de som har stallet...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 116

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Tänka på som nybliven kattägare?
  • Hundförarjacka

Hästrelaterat

  • Shettistråden del II
  • Träna bommar
  • Blöta BoT-stallpaddar?!

Omröstningar

Tillbaka
Upp