Ge både biotin och kiselgur??

J

jezzie-

Jag undrar if jag kan ge min häst både biotin och kiselgur?
Han har inte ätit biotinet så länge ännu, ca 2 1/2 månad. Köpte kiselgur idag, när jag var iväg o shoppade hästsaker, för det var ett så bra pris på kiselguret.

Ngn som vet??

Sv: Ge både biotin och kiselgur??

22 stycken som har läst, men ingen har ens en vild gissning?

Tror själv inte att dä é "farligt" att ge båda. Men ja vill hjärna bli mer säker på saken. För foder, och fodertillskott är inte min starka sida... :bump:

Varför skulle du inte kunna det? Däremot känns det rätt onödigt, jag skulle ge av Biotinet tills det var slut och sen Kiselgur.

Elektron skrev:
Varför skulle du inte kunna det? Däremot känns det rätt onödigt, jag skulle ge av Biotinet tills det var slut och sen Kiselgur.

J det är ju det jag inte visste :) Men ja antog att de va en lite "onödig" fråga, men ja frågar gärna en gång extra. :) Ä inte bra på foder/fodertillskott.

Ja jag gör nog så, att ger av kiselguret när biotinet är slut.
Är ju som sagt lite onödigt.

Har du några erfarenheter av de båda tillskotten? Är de så bra som man läser? Lr funkar det bara på "vissa"?

Jag har använt både Biotin och Kiselgur men kan inte påstå att jag sett tydligt resultat, å andra sidan har jag inte haft några allvarliga problemhovar. Sök i forumet så kan du nog hitta massor av info om båda preparaten.

Ok! tack.

Min häst har dåliga hovar, så jag griper liksom efter varje litet halmstrå, om du förstår vad jag menar :)

Ska söka på forumet, om jag hittar mera info, än dä jag redan har läst.

Men men, mycket av det jag läst är lika mkt positivt, som negativt. Vissa hävdar bestämt att det funkar till hundra procent, o vissa säger att det bara är "luff o båg"

Men men, får söka vidare, å sen äre väll bara o prova sig fram. Men det lär väll ta sin tid. Det är väll så att biotinet kan ta minst sex månader för att se nån skillnad, men med kiselguret vet jag inte. Rätta mig om jag har fel ng...

skulle bara säga att jag undrar samma sak! En annan sak jag tänkt på är om det är spår av selen i kiselgurewn eller biotinet isf kanske de får för mkt i sig om man även ger vanligt mineralfoder(miner blå) . Mina hästar också lite dåliga hovar, just nu smörjer jag dem med matolja och ibland hovfett ska börja ge kiselgur har jag tänkt mig och ev biotin om det ej funkar!

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 199
Ekonomi & Juridik Idag noteras att det finns 186 svenska halvblod mellan två och tre år till salu på den stora hästförsäljarsajten. Tittar man på alla...
Svar
6
· Visningar
1 149
Senast: Blyger
·
Övr. Hund Har en 18 månaders okastrerad hanhund. Fullt frisk och kry, älskar lek och bus (och dofta efter tikar), en fullt normal unghund helt...
Svar
14
· Visningar
1 514
Senast: iNTOHiMO
·
Hundhälsa Vet att det finns många duktiga hundmänniskor så skriver här i hopp om bra synpunkter på vår situation :bump: ber om ursäkt för wall of...
Svar
4
· Visningar
1 327
Senast: Castellini
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama