leanita

Trådstartare
Finns det någon Grandis-ägare här som har liknande erfarenheter av detta med att dra i kopplet vid speciella tillfällen? Har en GD-flicka på 11 månader som går jättefint i koppel, fast vi inte ens har tränat särskilt mycket på det..
Problemet uppstår när vi närmar oss en hundrastplats eller någon annan plats där hon vet att det är roligt eller möter någon hund som hon känner. Då blir hon som tåget och är omöjlig att hålla..
Har tagit till nosgrimma när vi närmar oss rastplatsen men när och om vi möter någon som hon känner är ju omöjligt att förutse..
Gäller det främmande hundar har vi inga problem även om vi passerar hur nära som helst..
Hur ska jag få henne att sluta med det här? Är det kanske någon form av "tonårstrots"? Har alltid varit "supersträng" med just det här att gå fint i koppel! Annars bara tänk när det är vinter och halt vad hon kan ställa till med!
Vill gärna höra synpunkter av någon med liknande erfarenheter..

Sv: GD-ägare

Fast att dra i koppel är väl knappast ett GD-problem. Du skriver ju själv att du inte tränat så mycket. Tycker det låter som svar på dina frågor, träna.
Har inte hunden någon störning så är det ju inte så konstigt att den går fint i kopplet.

De "GD-ar" jag haft på kurs har ju ganska långt upp i ålder varit "valp-skvalpia" lite "tjohoo-livet leker", men inte svårare att få att gå fint i koppel än någon annan hund.

Sv: GD-ägare

Med en så stor hund är det ju viktigt att koppellydnaden fungerar.
Har hon förväntningar på att få hälsa på andra hundar?

I så fall hade jag börjat med att ta bort det. Inget bus och hälsande på andra hundar under en tid. Promenera gärna med andra hundar och stanna och hälsa på andra hundägare utan att hundarna får hälsa.

Mvh

Liknande trådar

Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
5 099
Senast: Liran
·
Hundhälsa Så. En granne i porten bredvid mig har skaffat hund. En ung och redan gigantisk bullyhane som jag och min hund mötte för första gången...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
23 442
Senast: Sel
·
Övr. Hund Har en 11 månaders GD-flicka som går jättefint i koppel utom när vi närmar oss en hundrastplats eller möter en hund som hon känner. Då...
Svar
1
· Visningar
800
Senast: skuggi
·
Övr. Hund Långt inlägg men hoppas ni orkar läsa och tipsa! Har en sexmånaders valp som är rädd för andra hundar, vilket visar sig i en härlig...
Svar
1
· Visningar
2 478
Senast: dpmatte
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka