Gått frammåt med ridningen :)

banjo

Trådstartare
Det har verkligen gått frammåt med ridningen nu :) har inte tänkt på det så mycket förän jag tittade på en halvgammal film.

http://www.youtube.com/watch?v=mSFyGtjsf1Q april 2006 tror jag


http://www.youtube.com/watch?v=n6skFtJmBYg från nu i december (studsen är på häst-avstånd så det är därför han måste ta i lite)

i går frågade min förra ridlärare om jag hade tänkt fara ut och tävla till sommaren. Jag stod bara där som ett frågetecken. Tävla? jag? men visst vill jag ut o tävla! :bump: bara min hjärna håller :rofl:



om det här är på fel ställe så flytta den :) lite onödig tråd kanske, men jag hade bara lust att "skriva av mig" =) komentera gärna filmerna, ska bara tillägga att jag har ridit i ca 3½ år så inga superelaka komentarer tack :d Och efter ca 1 års slit har vi fått våra bromsar att fungera :D
 
Senast ändrad:
Sv: Gått frammåt med ridningen :)

Det var visst nån som hade spring i benen förut :angel: Nu såg det mycket bättre ut! I den senare filmen var det du som hoppade med hästen och inte tvärtom:D ;) Lycka till med tävlandet!
 
Sv: Gått frammåt med ridningen :)

fortfarande mkt spring i benen men han har börjat lyssna och jag har börjat förstå att jag inte kan vara hur mjuk som hellst i handen ;) Precis, på första filmen försökte jag lixom bara hänga med i hans språng även om det misslyckades en hel del :d
 
Sv: Gått frammåt med ridningen :)

Det ser definitivt trevligare ut nu än tidigare. Hästen väntar på dina signaler, han hoppar mer lugnt och sansat nu och taxerar bättre.

Bromsen fungerar mycket bättre nu, och ni ser mkt mer balanserade ut.

Fortsätt i den här stilen och ni kan gott och väl åka ut å tävla till sommaren!
 
Sv: Gått frammåt med ridningen :)

Jättestor skillnad tycker jag!

Du är mer följsam, ni verkar känna varandra bättre. Hästen är lydigare och ni är mer samspelta!
Roligt att se såna framsteg!
 
Sv: Gått frammåt med ridningen :)

OJ! Himla mycket bättre i andra filne! ni ser härligt samspelta och lugna ut. I 1:a filmen var det mer "jiiiiihaaaa!". Tyckte himla synd om hästen, höll kvar handen i samma läge så när ni tog mark fick han ett ryck i munnen:crazy:
men i 2:a filmen såg det fint ut. Ni blir ett bra par!
Lycka till!
 
Sv: Gått frammåt med ridningen :)

OJ! Himla mycket bättre i andra filne! ni ser härligt samspelta och lugna ut. I 1:a filmen var det mer "jiiiiihaaaa!". Tyckte himla synd om hästen, höll kvar handen i samma läge så när ni tog mark fick han ett ryck i munnen:crazy:
men i 2:a filmen såg det fint ut. Ni blir ett bra par!
Lycka till!

Jag vet, tycker så himla synd om ponnyn som fick stå ut med mina ryck i munnen :( Men tur att han inte blev förstörd av det i allafall :)
 
Sv: Gått frammåt med ridningen :)

Guuud, vilken enorm skillnad... Nu hoppar ni tillsammans och det syns att du har mer kontroll o ni ser samspelta ut...

Första filmen såg ju inte sådär jätte bra ut :smirk:

BRA JOBBAT!!! Ni är ett fint par :D
 
Sv: Gått frammåt med ridningen :)

Ser mer kontrollerat och samspelt ut nu. Roligt att se sådan utveckling! Fin häst också:D

Men en fråga bara: vad är taxering?
 

Liknande trådar

Träning Hej, min passhäst är 7 år nu, ridit honom sen han var 4 (red in å utbildat) han är en travhäst och står i travstall. Ej tävlat trav sen...
Svar
8
· Visningar
2 654
Senast: Hedinn
·
Gnägg Och nu var det dags för tant att fylla 17 år, älskade underbara tokhäst som hon har lärt mig mycket i mitt hästliv! En kompis hade...
Svar
11
· Visningar
2 044
Senast: Heulwen
·
Träning Lite spinoff på den här tråden. Ny sadel och lite bättre förutsättningar, min hand är fortfarande usch men det känns lite bättre i alla...
Svar
10
· Visningar
2 302
Senast: ridtravare
·
Hästvård Min nordsvensk gör något jag inte sett tidigare med huvudet. Sambon berättade för några veckor sedan att han sett henne göra så, och...
Svar
13
· Visningar
2 542
Senast: Andrii
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp