Sv: gäss attackerade 2åring
Jag håller med...
Varför ska man genast idiotförklara mammor, pappor och andra så fort det händer en olycka?
Saker händer.
Barn försvinner snabbare än snabbast ibland.
Sen kan man givetvis tänka efteråt att man skulle haft större koll, men hur många gånger har inte era barn bara råkat försvinna runt husknuten, för att nästa sekund dyka upp eller så att man får spinga efter dem. I 99% av fallen händer inget, ibland gör det ju dock det, det är därför det kallas olyckor.
Barnet kunde inte veta att man inte fick gå in där.
SJÄLVKLART blir man LIVRÄDD som förälder om barnet håller på att bli sönderhackat av ett gäng gäss eller vad det nu kan vara, finner man sitt barn sårigt, den förälder som inte får höjd puls då... finns den?
Kvinnan kanske också i det här fallet känner enorma skuldkänslor för att hon tappade bort sonen, att hon inte han med och se, inte bara för att hon hittade sonen bland gässen.
Genast ska det vara en korkad stadsbo... :smirk:
Jag tycker bara att folk här på buke ofta är så jävla snabba att döma andra och hade de/ni fått gjort det hade det blivit SÅ bra, ja det hade det nog blivit för de flesta med facit i hand.
Var det inte någon vars barn blev sparkat i huvudet här för någon vecka sedan av en häst?
Var inte det bara en olycka då, eller var det en extremt dum och klantig mamma?
I mina ögon en olycka.
Det här stod i en tidningsnotis, är det helt säkert att ALLT står med?
Det är kanske jätteklumpigt gjort, men jag tror mer på att det är en olycka, och att både dagisfröken och mamman är helt vanliga människor som är jätteledsna för vad som har hänt och givetvis mår dåligt för det... :smirk: