Gasar men bromsen ligger i

Jag försöker vara aktiv och fixa och dona, men det tar emot. Det känns som om jag gasar men inte lagt ur handbromsen. Jag har i alla fall gjort en sådd med strandkål och en med två sorters chili. Det kliar i fingrarna att fortsätta så, men det är för tidigt för tidigt att så det jag tänkt mig. Så jag får hålla mig.

Jag skulle behöva ta tag i min hushållsbokföring. Jag ligger efter sjukt mycket, men igår lyckades jag bokföra två veckor. Tar jag två veckor om dagen så är jag ikapp om två veckor. Jag har ju t.ex. ingen aning om vad katterna kostar i månaden, eftersom jag inte bokfört de utgifter jag haft. Kan vara bra att veta sånt. Nu kan jag bara göra en gissning.

Senaste elräkningen var en chock. Den var tredubbelt så hög mot månaden innan. Hoppsan. Så nu har jag stängt av luftvärmepumpen och eldar med ved i stället. Det blir så klart mer jobb med det, men jag lider ingen brist på ved. Räknar inte med att det syns på räkningen förrän nästnästa månad då jag var så sen på det.

Jobbsökandet går sådär. Jag skulle vilja få iväg massor med ansökningar, typ en om dagen minst, men det lyckas jag inte med. Jag skulle behöva börja på gym också så att jag faktiskt skulle klara vissa jobb. Men jag vet inte hur jag ska kunna motivera mig till det för tänk om jag ändå inte får ett sådant jobb och då har jag tränat i onödan. Vet inte vad det kostar heller.

Såg förresten ett jobb idag där man skulle jobba hemifrån. Man skulle kunna visa upp godkänt gymnasiebetyg i svenska och engelska om man kom på intervju. Det kan inte jag. I gymnasiet pluggade jag inte engelska. Och även om jag lärt mig engelska på egen hand efteråt så vete tusan om jag vill ha det som språk när jag jobbar. I don´t think so.

Jag är omotiverad. Jag har inte bett om det.
Men om du skriver om en sak i en tråd är det väldigt vanligt att folk spinner vidare på det. Just träning är en sak som en stor del av användarna på buke gör, från lunchpromenad till avancerad träning. Jag tror att fler än mig uppfattade att du var intresserad av att bli starkare och komma igång och därför kom med ett helt gäng bra förslag!

Men om du skriver om en sak i en tråd är det väldigt vanligt att folk spinner vidare på det. Just träning är en sak som en stor del av användarna på buke gör, från lunchpromenad till avancerad träning. Jag tror att fler än mig uppfattade att du var intresserad av att bli starkare och komma igång och därför kom med ett helt gäng bra förslag!
Nä, inte ett dugg intresserad. Det var bara ett jävla borde/tvång som hängde över mig.

Jag skrev ett dagboksinlägg om lite skilda saker. Folk högg när jag nämnde träning och det har utvecklats till ett drev. Och jag är inte intresserad av att vara lydig och göra som folk säger.

Jag tänkte högt men ville inget med det.

Jag tror alla försöker fylla i med sina erfarenheter. Är det nåt som kommer fram som du tycker är bra, ta med det i bagaget, det andra, äh, släpp det. Man kan ändå inte vara alla till lags.

För övrigt, visste inte att det var dags för chili redan ! Är det dags för tomater också?
Förra året satte jag tomatfrön i januari, men fick ha de inne nästan till slutet av maj för att det var så kallt ute. I år vill jag inte riktigt bo i en tomatstuga längre.

Det är en sak att spinna vidare men ibland kanske man måste släppa det när det är uppenbart att råden inte är önskvärda.

Jag tror alla försöker fylla i med sina erfarenheter. Är det nåt som kommer fram som du tycker är bra, ta med det i bagaget, det andra, äh, släpp det. Man kan ändå inte vara alla till lags.

För övrigt, visste inte att det var dags för chili redan ! Är det dags för tomater också?
Förra året satte jag tomatfrön i januari, men fick ha de inne nästan till slutet av maj för att det var så kallt ute. I år vill jag inte riktigt bo i en tomatstuga längre.
Känner att jag inte kan vara någon till lags. Allt jag känner är ett stort motstånd.

Jo, chili kan sås redan nu. Små busktomater som inte blir stora kan sås nu. Men övriga tomater kan man vänta med till mars. Man kan även vinterså tomater (d.v.s. i krukor utomhus), men det har jag inte provat.

I slutändan är det här ändå ett forum. Antingen spinner man vidare eller så väljer man att inte svara.
Visst. Alla väljer själv vad man lägger sin energi på.
Jag önskar bara att man skulle kunna se saker från ett annat perspektiv också.

@Wille har upprepade gånger förklarat hur ledsen hen blir över när det blir på det här viset i trådarna så jag tycker att man kanske kan backa lite.

Känner att jag inte kan vara någon till lags. Allt jag känner är ett stort motstånd.

Jo, chili kan sås redan nu. Små busktomater som inte blir stora kan sås nu. Men övriga tomater kan man vänta med till mars. Man kan även vinterså tomater (d.v.s. i krukor utomhus), men det har jag inte provat.
Varför pressar du dig själv så hårt? Du har ju redan kommit en bit på väg. Du kan inte göra allt på samma gång. Det krävs små förändringar som leder till större förändringar. Du är så hård mot dig själv! Var lite snäll mot dig själv och försök förstå att du har ett stort värde, utan att tävla och prestera.
Jag målar. Men aldrig för att visa upp. Bara för mig. För att ha något som är mitt. För att inte vara perfekt. Ingen är det. ❤️ Man behöver inte vara bäst på något för att vara värdefull!

Varför pressar du dig själv så hårt? Du har ju redan kommit en bit på väg. Du kan inte göra allt på samma gång. Det krävs små förändringar som leder till större förändringar. Du är så hård mot dig själv! Var lite snäll mot dig själv och försök förstå att du har ett stort värde, utan att tävla och prestera.
Jag målar. Men aldrig för att visa upp. Bara för mig. För att ha något som är mitt. För att inte vara perfekt. Ingen är det. ❤️ Man behöver inte vara bäst på något för att vara värdefull!
Känner att det är omgivningen som pressar. Antingen för att jag ska passa i någon mall, eller genom att pungslå mig ekonomiskt, eller genom att kräva att jag ska vara perfekt för annars är jag en dålig människa.

och @Saija

En del har helt enkelt inte förmågan!! Det är en helt annan sak än vi andra som tycker det är trist att betala räkningar men som gör det ändå.

Här är ett lärorikt program om man inte förstår den grejen. Helt normalbegåvade trevliga personer som helt enkelt inte klarar av att hålla ordning eller betala räkningar på grund av att man inte har samma exekutiva förmågor som andra.

https://urplay.se/program/219142-superforaldrar-foraldrar-med-diagnos
Har själv stora problem med framförallt städning, matlagning och disk eller som det sms jag har behövt skicka sedan innan jul men har inte blir av någon gång och har till och med några övertider jag inte fått betalt för då jag aldrig fått tummen ur och skicka in övertidsraport.

Är nog fler än vad du tror som har liknande problem som skriver här.

Känner att det är omgivningen som pressar. Antingen för att jag ska passa i någon mall, eller genom att pungslå mig ekonomiskt, eller genom att kräva att jag ska vara perfekt för annars är jag en dålig människa.
Om jag hade träffat dig IRL, tror du att du hade krävt det av mig? För det hade inte jag av dig. Alla har tillkortakommanden. Alla.
Jag förstår att du vill ha en tillhörighet, det vill alla. Men när jag läser vad du skriver ser jag en intelligent människa som är duktig på att uttrycka sig och som har många färdigheter som jag inte har.
Du är en fighter! Livet har gett dig utmaningar. Men det betyder inte att du är mindre värd.
Kram.

Men så det ju inte det är du själv som har alldeles för höga krav på dig själv, eller din omgivning.

Tar ridning som ex. Det finns flera som peppat dig men det är du som själv skriver att du vill inte rida på vad som för du vill inte rida om du inte kan komma någonstans.

Och din städning. I mina och säkert många andras ögon har du det välstädat och fint, det finns ingen som sagt att det är stökigt eller oordning. Det är du själv som strävar efter pedanteri, ingen annan.

OSV.

Har själv stora problem med framförallt städning, matlagning och disk eller som det sms jag har behövt skicka sedan innan jul men har inte blir av någon gång och har till och med några övertider jag inte fått betalt för då jag aldrig fått tummen ur och skicka in övertidsraport.

Är nog fler än vad du tror som har liknande problem som skriver här.

Vad tråkigt för dig. Men jag förstår inte riktigt var du vill komma? Att de som raljerar över att ingen tycker det är kul att betala räkningar har lika stora svårigheter som Wille? Det tycker jag verkar osannolikt.

Vet du vad. Ingen av oss är perfekta. Jag till exempel är kräkless på att jag inte får ordning i hemmet, allt är kaos just nu, jag promenerar inte till jobbet trots att det tar mig 12 minuter att gå dit, har fina gängstråk precis utan för dörren men tar mig inte ut, jag har ingen tid eller ork att vara social mer än nån dag per månad och det värsta av allt. Jag har varken sått paprika eller chili ännu.

Så du ingen är perfekt. Jag hade faktiskt inte ens velat vara det, måste vara så tråkigt att leva i en idyll.

Vad tråkigt för dig. Men jag förstår inte riktigt var du vill komma? Att de som raljerar över att ingen tycker det är kul att betala räkningar har lika stora svårigheter som Wille? Det tycker jag verkar osannolikt.
Jag uppfattar inte att det är så hen skriver? Utan mer att hen känner igen sig och att Wille ska veta att "alla andra" inte är perfekta. (Vad det nu är)

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter ett par månaders inaktivitet pga min trasiga arm och insikten om hur svag och förstörd armen blev av inaktiviteten, samt hotet om...
Svar
0
· Visningar
769
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama