Gardinstänger

Thaliaste

Trådstartare
Ska fräscha upp lite i ett rum med nya gardiner och stänger. Men hur vet man hur tjock stång man ska ha? Är det bara en fråga om tycke och smak, eller finns det något som är bättre och sämre? Ska man ha väldigt tunga gardiner så är det väl bra med en tjockare stång men för vanliga längder i halvtjockt tyg? Har hittat allt mellan 16 m.m. och 28 m.m. Fönstret är 220 brett så det är en stång med tre hållare det handlar om.

Och nästa fråga: Hur har ni tänkt i utformningen av stång och knoppar? En del av inredningen eller hålla den så neutral som möjligt? Samma stång och knoppar vid alla fönster eller olika som passar ihop med det som är närmast fönstret?

Jag har inte behövt tänka p tjockleken när jag köpt stänger eftersom de jag behövt har varit olika beroende på längd (köpt på IKEA).
Jag har samma färg och knoppar överallt i hela huset, ser fint och enhetligt ut. Eftersom jag köpt allt på IKEA så har det varit lätt att kunna göra så men köper man nån annanstans så brukar knopparna bytas ut med jämna mellanrum.

Liknande trådar

Äldre Jag har precis flyttat till större boende, efter att ha bott i diverse små lägenheter med enbart ett till två fönster. Nu har jag en...
Svar
0
· Visningar
670
Senast: Eina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?
  • Atletix