Gardinomtag - hur?

sthu

Trådstartare
Ska sätta upp gardinomtag i metall i sovrummet.
17168721685138412270539152830234.webp

Men på vilken höjd ska de vara? Var ska de sitta för snyggast, och bästa, resultat?

Skickar med en bild på fönstret också
Visa bifogad fil 146248

Jag har inte en susning men jag hade funderat på hur jag vill att gardinerna ska hänga i öppet läge. Är du nöjd med hur gardinerna hänger på bilden så funkar en placering i höjd med fönsterbrädan. Vill du släppa in mer ljus så placera dem högre upp. Jag hade lutat åt det senare, både för ljusets skull och för att omtagen ska få lite yta runt sig så att de syns och inte behöver konkurrera med fönsterbräda och element.

Jag har inte en susning men jag hade funderat på hur jag vill att gardinerna ska hänga i öppet läge. Är du nöjd med hur gardinerna hänger på bilden så funkar en placering i höjd med fönsterbrädan. Vill du släppa in mer ljus så placera dem högre upp. Jag hade lutat åt det senare, både för ljusets skull och för att omtagen ska få lite yta runt sig så att de syns och inte behöver konkurrera med fönsterbräda och element.
Bra poäng! Hmm, nu fick jag ännu mer att fundera på.

Liknande trådar

Hemmet Ja, alltså sådana där i metall som man trär på ljuset och med ett litet lock som ska släcka ljuset på den nivå man sätter dem. Tyckte...
Svar
2
· Visningar
308
Senast: 95johsv
·
Hemmet Nu har vår kaminfläkt trillat ner ett par gånger, och funkar inte längre som den ska. Anledningen till att den har trillat är att den...
Svar
7
· Visningar
269
Senast: Åsa A
·
IT & mobiler Nu för tiden kan man ju styra nästan allt med mobilen, hur mycket av elektronik och annat i hemmet styr ni med telefonen? Vi kan...
2
Svar
34
· Visningar
770
Senast: Mirre
·
Hemmet Jag håller på att "flytta hemifrån" och funderar på hur jag ska tänka med placering av TVn. Dvs vilken höjd man vill ha den. Min nya...
Svar
13
· Visningar
432
Senast: Catsu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka