Gardinomtag - hur?

sthu

Trådstartare
Ska sätta upp gardinomtag i metall i sovrummet.
17168721685138412270539152830234.jpg


Men på vilken höjd ska de vara? Var ska de sitta för snyggast, och bästa, resultat?
 
Skickar med en bild på fönstret också
Visa bifogad fil 146248

Jag har inte en susning men jag hade funderat på hur jag vill att gardinerna ska hänga i öppet läge. Är du nöjd med hur gardinerna hänger på bilden så funkar en placering i höjd med fönsterbrädan. Vill du släppa in mer ljus så placera dem högre upp. Jag hade lutat åt det senare, både för ljusets skull och för att omtagen ska få lite yta runt sig så att de syns och inte behöver konkurrera med fönsterbräda och element.
 
Jag har inte en susning men jag hade funderat på hur jag vill att gardinerna ska hänga i öppet läge. Är du nöjd med hur gardinerna hänger på bilden så funkar en placering i höjd med fönsterbrädan. Vill du släppa in mer ljus så placera dem högre upp. Jag hade lutat åt det senare, både för ljusets skull och för att omtagen ska få lite yta runt sig så att de syns och inte behöver konkurrera med fönsterbräda och element.
Bra poäng! Hmm, nu fick jag ännu mer att fundera på.
 

Liknande trådar

Hemmet Jag behöver köpa en ny stekpanna ASAP men det verkar vara en djungel. Helst vill jag nog ha en gjutjärnspanna men vill inte ha en som...
2 3
Svar
55
· Visningar
1 575
Senast: Hajfisk
·
Hemmet Fönsterbeslagen/låsen har gått sönder på ett av våra fönster. Alltså brustit i metallen där man krokar på den del som sitter på själva...
Svar
12
· Visningar
254
Hemmet Jag älskar dofter. Jag tycker speciellt mycket om tyngre dofter och säsongsbundna dofter. Jag vill liksom inte att det ska dofta...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 189
Senast: LinnK
·
Fritid Vilka företag är enklast att använda, till ett vettigt resultat och pris? Nån som har bra tips hur man får till snygga fotoböcker?
Svar
3
· Visningar
220

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp