Gardinkappa = fult?

Sv: Gardinkappa = fult?

Jag har det i kök och sovrum och tycker det är skitsnyggt! Och veckat ska det vara :)

Just därför har jag kappa i vissa förster. Jag har satt den ovanför fönstret så att nederkanten är i höjd med övre fönsterkarmen. På samma sätt som när du sätter sidgardinerna bredvid, fast ovanför.

:idea:Fiffigt, tänkte jag inte ens på.

Vi har bara kappor. Det blir väl vad man gör det till. Jag har sytt hissgardiner också till 3 fönster - tog ingen tid alls!

KL.

Tack för alla tips :bow:.

Var in på ikea och köpte ett svinbilligt tyg med fåglar på.
Köpte även snabbfållband, så nu har jag "sytt" gardiner utan att sy!
Skitbra var de där snabbfållbanden och billiga, bara 19 spänn för 10 meter :D.

Det blev en slät kappa och det känns som att den duger.
Det blev inte skitsnyggt, men det ser 100 gånger bättre ut än innan.
Dessutom känner jag att jag inte vill lägga ner så mycket pengar på inredning nu när vi kikar på andra hus och vill flytta.
Detta gick på under hundralappen :banana:.

Jag ska försöka komma ihåg att ta bilder imorgon, det är så uselt ljus nu :).

Både kappor och längder är snygga i rätt sammanhang - och helfel i andra. Det beror väl på rum, fönster, stång och tyg?

För egen del har jag ofta helt enkelt bara draperat tyg runt stången. Inspirerad av en arbetskamrat som hade hängt bred gasväv (som gasbinda fast mkt bredare) i lösa öglor över sin stång. Ursnyggt. Insåg då att man inte behöver hänga gardiner bara i de två varianterna horisontellt eller vertikalt :D

Till TS

Vill du göra det riktigt enkelt för dig så väljer du en färdig panelgardin och vänder den på tvären, syr en kanal - färdigt!
Det tipset kan jag rekommendera. Gjorde så nyligen då jag tycker panelgardiner börjar bli lite uttjatade, men hade ett par med fint mönster.
Jag köpte öljetter och gjorde en kappa på det sättet, behövde inte ens sy.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Ska börja med att skriva att ingenting är bestämt men vi funderar. För egen del vill jag ha så opartiska tips som möjligt eftersom att...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
6 704
Senast: Dandylinn
·
Hemmet Jag bor i ett gammalt hus med smala lite höga fönster eller hur man nu ska förklara det. Inga ovanliga, men fönster med 6 glasrutor och...
Svar
4
· Visningar
3 783
Senast: Luff
·
Hemmet Japp jag har byråproblem... Vi har en ganska liten hall, som översvämmas trots att vi har en låg billybokhylla fr Ikea att ställa in...
Svar
7
· Visningar
3 100
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka