garderob eller byrå?

panzy

Trådstartare
vad har man mest nytta utav?

sitter o försöker planera mitt blivande studentrum, så att jag vet vad jag vill ha när jag väl ska handla. Har en garderob på ca 60x60 och har fått in en liten byrå (60x30x70, 3lådor) och har nu plats för ytterligaren en garderob (80x60x200) eller större byrå (80x50x120, 5lådor).

Vad ska man satsa på?

Sv: garderob eller byrå?

Jag har alla mina kläder upphängda så jag skulle lätt satsa på en till garderob.

garderob.. så kan du både hänga saker o vika in saker liksom. känns mer rymligt också, lätt att allt blir så knögligt i byråer när man ska ha det understa eller ngt som ligger innerst osv.

Garderob, och sen köpa gallerlådor och sätta i botten där man kan vika in en del kläder.

Eftersom du har en av var redan, så skulle jag satsa på en till garderob, och som tidigare nämnts sätta lådor/hyllor/backar i en av dem.

Men det beror på vilken typ av kläder du har/hur du förvarar dem.
Jag har mest sportkläder och friluftsdito, och är mer hjälpt av en byrå där man kan vika kläder platta och sedan rulla ihop dem - tar sjukt liten plats! Jag skaffade en trådbackshistoria från IKEA (antonius) som jag staplade två på höjden och det var sjukt trivsamt. Alla mina kläder går ner, och jag har den står framme som snygg detalj ibland där jag bor, med hjälp av ett skynke i ärtig färg att slänga över den nakna möbeln.

Å andra sidan... så bor mina vinterkläder ihoprullade under sängen.
Jag äger inga kläder som måste hängas och kräver garderob på det sättet. Min mamma som tycker om dräkter och stärkta kläder med snyggveck har länge fasat över mitt sätt att rumstrera kläder.

Mamma har bara ngn hurts för underkläder, medan resten hänger i garderober och vikta på hyllplan.

Har du redan sett rummet??

Alla studentrum/lägenheter jag har sett har haft "inbyggda" garderober.

Bor själv i ett studentrum som har det så jag tog med mig en egen byrå vilket är jättepraktiskt.

Finns inte garderober så är det nog bra att ha en för de är ju lite rymligare.

Har fixat boende privat, så har fått bilder + "planskiss". Ska dela en lägenhet med 2 andra studenter, så har ju även tillgång till kök o vardagsrum, men där kan jag ju inte direkt förvara nånting, förhoppningsvis finns det väl viss förvaringsmöjlighet i hallen o ev nått förråd... Har en garderob (60x60) i rummet som "ingår"..

*svarar alla*

alla verkar ju förespråka garderob, vilket jag också lutar åt, om det inte hade varit för morsan som började tänka praktiskt :p det är svårt att flytta en garderob säger hon, som tycker jag ska köpa en större byrå istället...

Någon som har flyttat med en garderob a la IKEAs "standard"?

säng, bokhylla, skrivbord. Vill ha både rätt stor säng o rejält skrivbord (behöver plats när jag pluggar :P) och rummet är liiitet, mindre än ett korridorsrum..

Jag skulle nog satsa på en garderob för då får du förvaring på höjden. :laugh: Köper du en budgetvariant från IKEA så måste du ju inte ta med den när du flyttar men låter man lådor etc sitta kvar så blir den nog rätt stabil att ta med vid flytt.

Hörrö... tänke bara inflika en grej.

Byråer kan ofta ställas på höjden.

Ursmart och beprövat.

Det beror nog på vad du är för person, vad du har för jobb osv..
Har man massa "finkläder" så satsa på garderob (vilket jag gjort med tanke på ex. min klädstil)
Men jag hade hellre haft en byrå eftersom jag tycker det är snyggare

Liknande trådar

Hemmet Jag håller på att "flytta hemifrån" och funderar på hur jag ska tänka med placering av TVn. Dvs vilken höjd man vill ha den. Min nya...
Svar
13
· Visningar
435
Senast: Catsu
·
Hemmet Har äntligen fått ett rum ledigt som ska byggas om till enbart klädkammare. Först ville jag ha en lyxig walk in closet som var öppen där...
Svar
0
· Visningar
156
Senast: Freazer
·
Kläder & Bli fin Har ni några bra tips på ögonfransfärg att använda själv hemma? Alltså inte en vanlig mascara, utan permanent hårfärgningsfärg som...
Svar
6
· Visningar
347
Senast: cili
·
Hundträning Hunden min gnäller KONSTANT så fort vi inte är hemma. Hemma säger den nästan aldrig någonting. Men så fort vi åker i bilen, eller åker...
Svar
8
· Visningar
1 198
Senast: Nota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Utreda för allergi eller inte
  • Akvarietråden V