Gårdagens ridlektion- Hiss eller Diss?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Gårdagens ridlektion, ja vad ska jag säga O_o
Själv tyckte jag det gick skit, något bättre mot slutet men när hästen STANNAR i varje hörnpassering eller när jag försöker bestämma vart vi ska förutom runt fyrkantsspåret. Inte f-n går det bra

Så när lektionen är slut och min ridlärare kommer fram och säger "Jättebra kordination på hjälperna, sitsen är super. Hela ridningen ser väldigt bekvämt och mjukt ut" O_o:laugh:
(Hon älskar använda utrycket bekvämt, och då menar hon att det ska se bekvämt ut för hästen)

Jag har aldrig på alla år jag ridit för henne (är nog 14 år nu) fått så mycket komplimanger efter en ridlektion som i mitt tyckte gick så k.a.t.a.s.t.r.o.f.a.l.t dåligt. Måste helt klart missat något :confused:
Men kul var det :D
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Att komma till ridskolan och se att jag får sitta en lektion till på min fina vita springare Dell kändes nästan osannolikt! Vilken...
Svar
0
· Visningar
575
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Eftersom jag inte haft lika ont i axeln på sistone och eftersom det funkat bra att rida två lektioner per vecka de senaste två veckorna...
Svar
0
· Visningar
520
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok På grund av att min skadade/inflammerade axel börjat göra allt mer ont så gjorde jag ett bryskt avbrott i all styrketräning...
Svar
0
· Visningar
665
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok När jag var barn så tyckte jag att det såg så elegant ut att rida en häst på tygeln. Det ville jag också lära mig att göra. Vem vill...
Svar
0
· Visningar
1 226
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp