Garanti vad gäller

Joyride

Trådstartare
Om man har en sadel säg 1 år gammal och bommen går sönder och hittar inte kvittot. Måste man ha kvitto eller kan dom gå på sadel nr för att garantin skall gälla?

OBS:Bara ett exempel

Sv: Garanti vad gäller

Ditt kvitto är din garantisedel utan den gäller inte garantin alls! Så är det med alla varor man köper, så håll reda på alla kvitton som gäller produkter med garanti.

Det beror pa vart du kopte sadeln. Om affaren har en data-system som kassa kan de soka och hitta ditt kop och skriva ut ett till kvitto for dej. Men da bor du veta i alla fall nagorlunda datum nar du kopte sadeln. Tex H**ks och storre butiker brukar ha ett data-system. Ring butiken och fraga.

Ramona - fd butikschef

ainasoja skrev:
Ditt kvitto är din garantisedel utan den gäller inte garantin alls! Så är det med alla varor man köper, så håll reda på alla kvitton som gäller produkter med garanti.

Stämmer inte alltid på sadlar, hos endel av sadeltillverkarna så går det bra ändå, dock är det så att man ofta tappar en del av garantitiden om man inte har kvittot då de då går på tillverkningsdatum, vilket ju är tidigare än inköpsdatum. Har själv skickat iväg en sadel och fått åtgärdat bommen under garanti trots att jag inte hade inköpskvittot, de såg på sadelnumret att den var 3 år gammal (5 års bomgaranti) och fixade därför till bommen. Dock får man då själv vända sig direkt till tillverkaren då butiken ju oftast inte gör något utan bevis på att den är köpt där.

Det kan gå om du har tur.

Det skadar aldrig att fråga!!

Hur betalade du sadeln? Med kontokort? Då kan du nog bevisa att du köpt något för den summan på Hööks. Kanske det då även går att få fram vilken produkt? Jag vet inte riktigt hur det fungerar med det där kvittot affären får. Behåller de det??

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Åker ner på Q24 i Aachen och är förvirrad. Någon som har bättre koll för just nu hittar jag ingen info eller undantag. Nya regler från 1...
Svar
0
· Visningar
339
Senast: Ramona
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 566
Senast: mars
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
14
· Visningar
1 618
Senast: Mia_R
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För längesen gick undertecknad in på en bilfirma och spontanköpte en ny bil. Jag behövde inte tänka så mycket på pengar på den tiden...
Svar
6
· Visningar
673
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama