Philosophia
Trådstartare
Jag bor i en lägenhet med byggår 2011 som stod färdig 2012. Vi flyttade in i början av 2013 och då hade det inte bott någon där. Nu har vi upptäckt en hårfin lång spricka som går tvärs över två kakelplattor (det är väldigt stora kakelplattor) längs med ett hörn. Då man bara ser det ur en viss vinkel så kan den ha funnits där hur länge som helst nästan. Då vi har haft en del sättningar i hörnen som har fått sminkas över så misstänker jag att det är en sättningsskada och att kaklet har spruckit till följd av det.
Jag har skickat frågan till vår brf-styrelsen då jag inte hittar någon information i våra papper, men det är ju semestertider med allt vad det innebär. Är det någon här som vet hur lång garantitid som man har för dylika skador när det gäller nybyggnationer?
Jag har skickat frågan till vår brf-styrelsen då jag inte hittar någon information i våra papper, men det är ju semestertider med allt vad det innebär. Är det någon här som vet hur lång garantitid som man har för dylika skador när det gäller nybyggnationer?