Går runt o skriker...!

A

Anelly

Nu handlar det om min katt igen...:crazy:
Men hon kan gå runt ibland och jama högt,låter förfärligt..
Varför?
Är hon understimulerad eller vad handlar det om...
Vad tror ni?

Sv: Går runt o skriker...!

Sker det regelbundet tex. var fjärde vecka skulle jag likt Piavik gissa på att hon löper. ;)

Hon vill väl något? Katter brukar jama när de vill något: bli utsläppta, gullade med, att du ska öppna en dörr, mat?

OK. Om det verkar som att hon pockar på uppmärksamhet får du försöka lista ut vad det är hon vill. Behöver hon mer stimulans? Är det gos hon vill ha? Är det mat hon vill ha (dvs. hon kanske inte blir mätt av maten hon äter idag och det kan behövas ett foderbyte)?

En del katter är helt enkelt pratiga. Jag har en hona som är extremt pratig... hon är sådan som person.

OK. Om det verkar som att hon pockar på uppmärksamhet får du försöka lista ut vad det är hon vill. Behöver hon mer stimulans? Är det gos hon vill ha? Är det mat hon vill ha (dvs. hon kanske inte blir mätt av maten hon äter idag och det kan behövas ett foderbyte)?

En del katter är helt enkelt pratiga. Jag har en hona som är extremt pratig... hon är sådan som person.

Jo jag vet att det finns katter som är pratiga,men vår katt är skitjobbig!
Men kanske det är att hon är understimulerad!
Nån som har tips på vad man kan göra för att stimulera sin katt....?

Det röstar jag också för, (det funkade så bra med en liten Elvis till Elsa när hon var understimulerad), och verkar vara vad de flesta rekommenderar. :banana:

Jag har med en ricktigt liten Skrik kisse. Hon är en riktig jävulskatt och skriker och jamar hysteriskt. Men det har alltid någon orsak.
*Hon vill ha mat och det NU (hon kan till och med klösa en på benen när det inte går fort nog)
*Hon vill ha uppmärksam het och bli kliad
*Hon berättar att någon dörr är stängd (hon vill att alla ska vara öppna i lght:en av någon anledning som jag inte kommit på ännu
*Matte har varit borta på tok förlänge osv.

Vissa raser är ju med mer pratiga en andra tex siameser och rex. min är dock en Birma med något slags genfel:)

Jag har med en ricktigt liten Skrik kisse. Hon är en riktig jävulskatt och skriker och jamar hysteriskt. Men det har alltid någon orsak.
*Hon vill ha mat och det NU (hon kan till och med klösa en på benen när det inte går fort nog)
*Hon vill ha uppmärksam het och bli kliad
*Hon berättar att någon dörr är stängd (hon vill att alla ska vara öppna i lght:en av någon anledning som jag inte kommit på ännu
*Matte har varit borta på tok förlänge osv.

Vissa raser är ju med mer pratiga en andra tex siameser och rex. min är dock en Birma med något slags genfel:)

Ja min är en riktig djävulkatt oxå :rofl:

Liknande trådar

Katthälsa Vår 17-åriga bondkatt har det senaste året börjat jama på ett väldigt ovanligt sätt. Hon utger ett mörkare och högre ljud än sina...
Svar
8
· Visningar
795
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
866
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Vi bor i ett tätbebyggt område, och vår katt har kommit på att om hon går runt och jamar hos grannarna, så blir hon insläppt och får...
Svar
10
· Visningar
1 539
Senast: G-uldlock
·
Katthälsa Mina små galenpannor är pigga och glada, bägge är nu kastrerade och i samband med kastreringen av den andra så tog vi bort fri tillgång...
Svar
16
· Visningar
1 226
Senast: Marvin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama