tinafinis
Trådstartare
När ja ska galoppa i skogen med min travare hetstar hon gärna upp sig.
Jag börjar inte galopera förens hon har lugnat sig.
När jag ska fatta höger galopp o vill vara tydlig med skänkel så trycker hon sig mot trycker i stället. Hon blir då "böjd" åt vänster så att säga o det är omöjligt att komma i höger galopp.
Hon gör bara jag tar bak vänster benet lite gran o börjar visa skänkel.
Hon kan, jag vet. För om jag bara trycker så hårt jag kan så lyder hon o går undan trycket i stället o blir på så vis högerställd o enklare att fatta höger galopp.
Det är jättelätt att träna i padock med henne men TYVÄRR så har jag inte tillgång till någon sådan ridplats just nu.
Dessutom slet jag av korsbandet vilket jag opererades för för ett år sedan.
Dock har mitt ben inte blivit starkt nog så jag har ingen kraft i vänsternenet. Så när jag skriver att jag trycker så hårt jag kan så är det INTE så hårt. Men då reagerar hon alla fall.
Samma sak med höger ben o allt fungerar...
Jag funderar nu.. har ni några tips?
Har funderat på att sätta en sporre på vänster foten, men det kan ju bli helt tosigt kanske.
Väl i galoppen så går allt helt ok o äntligen kan hon galopera lugnt!
mvh tina
Jag börjar inte galopera förens hon har lugnat sig.
När jag ska fatta höger galopp o vill vara tydlig med skänkel så trycker hon sig mot trycker i stället. Hon blir då "böjd" åt vänster så att säga o det är omöjligt att komma i höger galopp.
Hon gör bara jag tar bak vänster benet lite gran o börjar visa skänkel.
Hon kan, jag vet. För om jag bara trycker så hårt jag kan så lyder hon o går undan trycket i stället o blir på så vis högerställd o enklare att fatta höger galopp.
Det är jättelätt att träna i padock med henne men TYVÄRR så har jag inte tillgång till någon sådan ridplats just nu.
Dessutom slet jag av korsbandet vilket jag opererades för för ett år sedan.
Dock har mitt ben inte blivit starkt nog så jag har ingen kraft i vänsternenet. Så när jag skriver att jag trycker så hårt jag kan så är det INTE så hårt. Men då reagerar hon alla fall.
Samma sak med höger ben o allt fungerar...
Jag funderar nu.. har ni några tips?
Har funderat på att sätta en sporre på vänster foten, men det kan ju bli helt tosigt kanske.
Väl i galoppen så går allt helt ok o äntligen kan hon galopera lugnt!
mvh tina