TheHunted
Trådstartare
Min häst går för tilllfälet kanpp att rida ut på, hon blir så het och stressd på hem vägen att hon i princiip står på stället och skuttar/kaprill hopp, travar/piaffar , galopp på stället eller står på bakbenen/stegrar sig eller backar och det betyder att vi inte kommer framot Hon vill hem så himla mycket att när hon väl får det så vet hon inte vad hon ska göra så då gör hon så och alt blir fel...
Hon får inte mat när vi kommer hem så det är inte det, hon är hur lugn som hälst när vi rider ut men när hon vet att vi ska hem så blir hon jätte tosig eller stressad eller het....
Bor mitt på en väg så det finns bara 2 vägar att rida dom ssta 100-200m etrarna och det brukar vara då hon börjar, det är ju inte så smart att hon holler på så mitt ute på en vä där det kommer bilar...
Om någon har tips om hur jag ska göra, Snälla skriv då!
Tacksam för svar
//Thehunted1
Hon får inte mat när vi kommer hem så det är inte det, hon är hur lugn som hälst när vi rider ut men när hon vet att vi ska hem så blir hon jätte tosig eller stressad eller het....
Bor mitt på en väg så det finns bara 2 vägar att rida dom ssta 100-200m etrarna och det brukar vara då hon börjar, det är ju inte så smart att hon holler på så mitt ute på en vä där det kommer bilar...
Om någon har tips om hur jag ska göra, Snälla skriv då!
Tacksam för svar
//Thehunted1