Går inte att bränna!

Kissing Spine

Trådstartare
Sitter och traggalr med min dator och försöker bränna ut alla filer på skivor, dels eftersom jag vill ha dem säkrade och dels för att jag kanske ska formatera om datorn. Men det går inte! :mad: Eller, vissa går och andra går inte. Nu går det inte alls.

Det står att bränningen är utförd utan problem, men när man ska titta om det finns något på skivan så:

a) Står det att formatet inte är ehm.. kompatibelt (?) med datorn eller att disketten är skadad. Detta om man sätter in den i vanliga facket.
b) Stoppar man in den i "brännfacket" så kommer det antingen upp en ruta där det står att den är tom, eller på vissa skivor så kan den läsa filerna därifrån.
c) Läser inte alls, det går inte att öppna någonting.

Oftast när man ska bränna så står det att skivan inte har tillräckligt med utrymme, även fast den ska det. Man får då byta skivan till en annan och då brukar det fungera. Men den läser fortfarande inte. Inte heller på vår andra dator fungerar det att läsa dem.

Snälla, hjälp! Det känns inte så lockande att dra över alla filer i omgångar på min 128 mb MP3-spelare för att bränna dem på en annan dator :cool: :bow:
 
Sv: Går inte att bränna!

Hmm testat med ett annat märke på DVD skivan?

Vad heter brännar programmet?
 
Sv: Går inte att bränna!

Jag har testat 3 olika (minst) skivor. Samma resultat på alla. Programmet är Nero 6 tror jag.

kanske ska tillägga att jag bränner med cd r skivor på datasession. Men det har ju alltid fungerat förut så.
 
Sv: Går inte att bränna!

Hmm låter skumt

Nero är bra programvara.

Kan vara brännaren som håller på att lägga av, hur gammal är brännaren?
 
Sv: Går inte att bränna!

Ja precis, det har alltid fungerat bra förut!

Hjälp, den är gammal... Tror jag. Den här datorn har hängt med i åtminstone 6-8 år tror jag. Jag är så bra på det här hehe. Får prova att bränna nere och se om det fungerar...
 
Sv: Går inte att bränna!

Lagen om alltings maximala jäklighet... Drar över filerna till kameran, bara det att den också strular :crazy:. Förhoppningsvis bara slut på batterier...
 
Sv: Går inte att bränna!

Nej, jag har konstaterat att det är kameran. *skrattar hysteriskt* Första skivan fungerade nere. Men sen skulle jag prova igen och har nu slängt 2 skivor... Bara att starta om så fungerar det nog.
 
Sv: Går inte att bränna!

Jag tänker härmed avkräva ett löfte. Jag ska aldrig :devil: mer befatta mig med %#¤#¤#"¤ datorer. Jag hatar dem, jag tror jag börjar grina. Jag har säkert slängt 10 skivor. Säkert 15. Fy f*n... :cry:
 
Sv: Går inte att bränna!

Tråkigt att höra.

Vet att jag fick byta ut min DVD brännare, den sa att den brände klart och felfritt men jag hade väldiga problem med att spela upp dom. Felet då var att det märket jag körde gillade inte brännaren samt brännar programmet var något som inte gillade brännaren :D
 
Sv: Går inte att bränna!

Hehe okej.. funderar på att prova en gång till med ett annat märke, annars får jag prova pappas nya dator ute. Annars vet jag inte vad jag gör :crazy:
 

Liknande trådar

IT & mobiler En släkting till mig gjorde en systemåterställning på sin stationära dator förr ett tag sedan. Han återställde inte datorn till helt...
Svar
0
· Visningar
1 026
Senast: Yukionna
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter julen köpte jag årets julklapp – ett aktivitetsarmband – i julklapp till mig själv. Jag tyckte att det verkade vara en lite kul...
Svar
0
· Visningar
389
Senast: cassiopeja
·
IT & mobiler Jag behöver akut hjälp av någon datakunnig. (att inte kunna använda datorn som vanligt är inte alls roligt) Vår dator har blivit helt...
Svar
3
· Visningar
1 395
Senast: bigganl
·
Relationer Mina tankar och känslor är ett enda stort kaos och jag fungerar inte normalt i dagsläget. Jag behöver input, råd och pepp ifrån er kära...
2
Svar
32
· Visningar
9 230
Senast: lilstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp