går igång på spannmål!!!

N

newt4591

jag har flera gånger försökt ge en av mina hästar havre eller korn. men varje gång så räcker det med en vecka eller två så är han som en tickande bomb o går knappt rida överhuvudtaget. han blir så där tok galen. rädd för småsaker o backar helt hysteriskt eller försöker vända o stegrar sig o så. o visst jag känner mig inte rädd eller att jag tappar kontrollen, men det är ganska jobbigt att hela tiden vänta på nästa "utbrott".

är det någon som varit med om liknande? förslag om foderstat? just nu får han fri tillgång till ängshö o så får han hackad lucern, linfröolja, mineraler o morötter uppdelat på tre mål om dagen.

jag skulle vilja ge honom korn eller havre. han är stor o jag vill inte han ska få brist på något.

tacksam för svar

// hanna

Sv: går igång på spannmål!!!

Man behöver inte ge spannmål till hästar av den anledningen!
Med det du ger tror jag att den får i sig allt den behöver, du behöver inte oroa dig.
:smirk:

nej, förmodligen klarar han sig utan. sant. han verkar dessutom redan ha en outsinlig källa av energi. kanske man kan testa ge honom typ havre när man har igång honom helt.

tack för ditt svar

Så länge han håller hullet och är pigg så finns det ingen anledningen för dig att ge honom spannmål så jag tycker inte alls att du behöver göra det.

Liknande trådar

I
Hästvård Hej alla kloka! Efter att min häst varit knackig ett tag, hade jag ut eq, som jag haft till honom förut, då han lätt får lite...
2
Svar
28
· Visningar
3 486
Senast: Pica
·
N
Foder & Strö Jag ska äntligen bli medryttare igen. Har haft uppehåll ett tag nu och varje gång ja ser hästar eller kollar på häst sport osv så får...
2
Svar
37
· Visningar
4 024
Senast: aprilia
·
Hästmänniskan Denna gång valde jag att inte vara anonym, känns bäst så. Visa vem jag är. 2007 är ett år jag helt vill ska falla i glömska. Ett år...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
9 321
M
Foder & Strö *Vilket föredrar du och varför?? *Vad ger du din häst, hur mkt?? Har en känsla av att det inte är första gången frågan är uppe på...
Svar
10
· Visningar
1 273

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka