går detta?

R

Rebb

min pojkvänn har 2 ca 7 månader gamla syskontjejer.. jag älskar dessa katter, men kan inte bo hos han hela tiden (bor ca 2-3 nätter i veckan där). han bor i hus ute på landet så katterna är ute lite då o då på dagarna, men trivs väldigt bra inne oxå. dom är otroligt keliga, den ena hoppas upp i knät så fort man sätter sig ngnstans o blänger surt om man måste resa sig upp. :) men nu till frågan, jag är väldigt ensam, har inga kompisar eller ngt. men jag bor i lgh i stan. nu till frågan kan jag ta med en katt hem till mig under de dagar jag är hos mig utan att den mår dåligt? då blir det ju inne, men hon får ju komma ut o springa när hon är hos pv.. denna katten o jag älskar varandra o jag är hemma mkt, så kommer kunna leka o kela med katten mkt. men jag vill inte att hon ska må dåligt bara för att jag är ensam..

Sv: går detta?

går det o ha två katter i en 35kvm stor lägenhet?
o sen är jag osäker på om pv vill släppa båda, dom håller mössen borta :P

Ge det några veckor och se hur katten reagerar, går det så går det annars så är det bara att återgå till hur det var innan. Om katterna är väldigt fästa vid varandra skulle jag dock ta med den andra också, kan underlätta en hel del då.

dom ligger ju alltid typ på varandra när dom sover o så, men när dom är ute ser jag dom aldrig tillsammans.

men hur tror du hom/dom skulle må av att vara vana att få va ute ibland till att det blir mer sällan?

Svårt att säga när jag inte känner dem men du lär märka om dem förändras i sitt beteende; om dem jamar vid dörren, kissar utanför lådan eller verkar bete sig som vanligt. Vissa katter skulle inte bry sig något vidare om att ha det så medan andra kanske skulle bli deprimerade.

jo, o dom kommer ju fortfarande träffas med jämna mellanrum..

fler åsikter?

Ja och jag är faktiskt emot den idén. Jag tycker det är rätt själviskt av dig att den ena katten ska behöva bryta upp från kompis och hem och flyttas runt för att du känner dig ensam. Låt den vara kvar där den är och stressa inte med den, det är ett djur och inte en leksak.

Förlåt om jag låter hård men jag gillar inte den där tanken alls.

jag ville ha åsikter o alla får tycka som dom vill.. o jag har tänkt den tanken oxå... men jag ville fråga, hade folk många positiva åsikter om det så känner jag att det är värt att testa.. men jag har inte bestämt än

Jag tycker inte att katten ska få följa med till lägenheten. Det är inte rätt mot katten. En katt är inte som en hund som man kan ta med sig överallt. Katten bor där den bor och den har liksom inte en flock som den följer med på det viset.

Låt katten stanna vart den är och skaffa några kompisar istället!

Varför inte skaffa en egen katt ?

Jag tycker inte heller att det är en så bra ide att låta katten fara mellan 2 hem, gillar inte den iden på något djur. Djur är som barn och behöver trygghet.

Vissa katter tycker det är roligt att se nytt och är dom vana vid det från scratch så kan dom flytta med matte/husse fram och tillbaka utan problem.

jag älskar verkligen denna katten, hon kommer alltid till mig o vill kela vägrar ligga själv.. så det är för att vi är så fästa vid varandra jag vill ha henne..

Så här gick det hos oss!
Sonen skaffar en katt och bor i lägenhet, vi bor på landet och skulle vara kattvakt när det behövdes. Eftersom vi har hundar som inte är vana katter så blev det lite problem de gånger vi var kattvakt.

Då skaffade också vi katt, kullbror till sonens katt. Sonens katt trivdes utmärkt i lägenhet och att vara hos oss ibland. Det gick bra så länge hon var liten, men när hon blev äldre och sen började fånga möss, då var det kört.

Om hon aldrig varit ute så kanske det gått bra. När vi hälsade på sonen så gick hon direkt till buren och började skrika.

Nu bor hon här ihop med alla djur och det blir aldrig långtråkigt.

I lägenheten blev hon "manisk", tvättade sej jämt, nu kan hon gå ut och bli geggig utan att bli "hysterisk".

ja min fundering är att testa o går det inte så får hon ju flytta tillbaka!

Liknande trådar

Katthälsa Känner att jag behöver ventilera lite. Jag har en honkatt ungefär 10 år gammal. Hon kommer från det lokala katthemmet och har bott hos...
Svar
10
· Visningar
1 917
Senast: Catsu
·
Katthälsa Vår 17-åriga bondkatt har det senaste året börjat jama på ett väldigt ovanligt sätt. Hon utger ett mörkare och högre ljud än sina...
Svar
8
· Visningar
778
Övr. Katt Vi funderar lite löst på om vi vill skaffa katt igen. Vi har haft två huskatter från katthem innan. Gjorde en del misstag som...
2
Svar
36
· Visningar
3 385
Senast: Sel
·
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
756
Senast: ryujaneiro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama