Går det rädda?

Starforsaken

Trådstartare
Korna rymde in på vår åker, där vi precis slagit. Går höet att rädda om vi får bort kisset och bajset? Hästarna lär ju knappast äta fläckarna, men förstör det höet på något sätt? Tanken var väl att det skulle plastas, går det ändå eller sprider sig "det dåliga"? Vår största åker naturligtvis... Aldrig varit med om något sådant heller precis vid skörd :crazy:

Sv: Går det rädda?

Hej.

Det är stor risk att det blir bakterier i fodret när det plastas, även om ni tar bort gräset där korna har bajsat så finns det sporer som sprider sig när det plastas.

Liknande trådar

Hästmänniskan Nu måste jag få skriva av mig och få lite input och andra människors synpunkter i detta. Vet inte själv vad jag ska göra och tiden...
Svar
2
· Visningar
1 247
Senast: Dorinda
·
Hästmänniskan Ursäktar för långt och rörigt inlägg Precis som många andra drömmer jag om en egen häst, men jag undrar om det överhuvudtaget är... 2
Svar
24
· Visningar
3 511
Senast: kryddelydd
·
Hästvård Vill börja med att förbereda er på att det kommer bli många frågor i samma tråd, och troligen väldigt långt :p I alla fall, ska...
Svar
15
· Visningar
2 872
Senast: Trix
·
Hästmänniskan Okej. Jag måste skriva av mig. Jag tycker inte att det är roligt att hålla på med hästar längre. Men samtidigt då tycker jag det...
Svar
17
· Visningar
4 150

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Budget samt tid för hund
  • Valp 2025
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat

Tillbaka