movgli
Trådstartare
Jag är inte insatt på något sett, men varje gång vi anmäler oss via TDB så kostar det ju oss ryttare 10:- i adm. avgift. Och jag antar att det kostar arrangörerna pengar att använda TDB. Så min fråga är helt enkelt måste vi använda TDB /Svrf? Visserligen så är det ju smidigt att kunna hitta alla tävlingar på samma plats och jag antar att det gör det enklare för arrangören, men om inte Svrf stödjer oss varför skall vi stöja dem?
Skulle det bli en effektfull protest om alla deltagare vid ex. en större tävling helt enkelt skippar anmälan via TDB och ist. anmäler via brev/mail/fax och betalar in pengarna direkt till arrangören ist.? Eller skulle det bara resultera i massor av merjobb för arr.?
Finns det kanske något bättre sätt som vi kan visa vårat missnöje med Svrfs behandling av oss distanryttare på, visa att vi faktiskt är en viktig del av svensk ridsport?
Skulle det bli en effektfull protest om alla deltagare vid ex. en större tävling helt enkelt skippar anmälan via TDB och ist. anmäler via brev/mail/fax och betalar in pengarna direkt till arrangören ist.? Eller skulle det bara resultera i massor av merjobb för arr.?
Finns det kanske något bättre sätt som vi kan visa vårat missnöje med Svrfs behandling av oss distanryttare på, visa att vi faktiskt är en viktig del av svensk ridsport?