A

Ammi_L

En liten fråga. Har märkt att ibland när min katt nosar på
något så gapar hon efteråt. Vad kan det bero på?
Det ser jättefånigt ut :smirk:

Kan det vara så att hon flemar? Jag har aldrig sett katter göra det, men läst att många gör det.

Katter har, precis som hästar, ett organ där lukter koncentreras - det Jacobsonska luktorganet tror jag att det heter.

När katten har luktat på nåt nytt lagrar den lukten i det här organet för att riktigt lära känna lukten.

Det kanske är det din katt gör?

mandalaki

Hihi ja det kanske hon gör. Då slipper jag oroa mig då ;)

Tack för hjälpen båda två! :)

så gjorde min kisse när han luktade på en lökbit.. sen förvreds hans ansiktsuttryck och sen nös han..=)

Liknande trådar

Övr. Katt Har lite beslutsångest gällande hur jag ska göra. Har en 14-årlig katt som sover hela dagarna, vilket inte är så konstigt med tanke på...
Svar
1
· Visningar
320
Senast: Sassy
·
Övr. Katt För några veckor sedan gick en av mina katter bort. Han var 15 år och hade börjat tackla av sedan en tid tillbaka, i början av januari...
Svar
0
· Visningar
157
Senast: EmelieW
·
Övr. Katt Med risk för att bli påhoppad🙈, men tror ni det kan finnas en katt/kattras som är så stor eller har en sånt beteende som gör att rävar...
Svar
19
· Visningar
982
Övr. Katt Hoppas på tips från kloka Buke! 😊 Både jag och min pojkvän har katt. De har inte fått träffas än, och det jag funderar på efter att...
Svar
11
· Visningar
1 256
Senast: fejt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka