A
Anna_B
Min ena häst har jag jätteproblem med i traven och galoppen (lite i skritten men det är lättare att fixa). Han tar i olika mycket med bakbenen vilket gör att han hänger sig på vänstersidan av bettet, men det är höger bak han tar i mer med. Jag tömkör honom mycket i skritt och trav för att han ska stärka upp sig själv och hitta en egen balan utan att jag stör honom i rygg/mun osv och det går bra efter ett par varv. Men ute i skogen är det hemskt! Det går 3-4 meter i trav och sen hänger han på igen. Jag har börjat träna igångsättningar och så får han trava ett par steg och sen sakta av och börja om igen men det blir inte bättre. Han har haft jättefin trav förut och varit lätt i handen då..varför är han såhär nu? I galoppen är det samma sak. Han är mjuk och fin först och sen hänger han på och det blir korsgalopp eller något annat hoppigt som inte ens liknar galopp. Vad ska jag göra? Har ni bra tips på övningar som man kan göra i skogen då jag bara har tillgång till paddock och den är stenhård så här års..