B
Baretta
jag red en väninnas sto härom dagen, Andlusier/Arab. Hon är barockriden, något som jag inte kan alls. Genom ett inslag här kom jag in på en videosnutt när någon sydlänsk herre red på en innergård i en smattrande gångart trippande. Det fick mig att fundera. Vad jag upplevde med min väninnas häst var precis som på videon. Hon trippar som en symaskin med böjd nacke och inte alls obekväm. Eftersom jan är ovan blev jag osäker vilket hon genast märkte och trippade till stallet mig. Istället bestämde jag mig för att rida ut på en tur med en annan tjej. på tillbaka vägen märkte jag att hon gärna ville trippa igen, så fort jag satt tungt i sadeln, lättade jag lite sitsen skrittade hon som vanligt. Hon rids på stångbett som jag känner mig osäker på, vet inte hur jag ska göra.
Detta har fått mig att fundera, hon har haft fång tidigare , kan detta bero på att hon är öm i hovarna eller är det så att det är naturligt för henne att gå så här. Hon gick precis som en uppvisnings häst i denna märkliga gångart som visades upp.
En som undrar.
Detta har fått mig att fundera, hon har haft fång tidigare , kan detta bero på att hon är öm i hovarna eller är det så att det är naturligt för henne att gå så här. Hon gick precis som en uppvisnings häst i denna märkliga gångart som visades upp.
En som undrar.