Pancakes

Trådstartare
Nu har jag ridit barfotahästar så länge att jag blivit vimsig... I fredags broddade jag min häst pga av all halkan, och ser ut som att jag kommer behöva göra det idag också. Jag har inte haft några blindbrodd i, borde jag gänga om hålen idag då?

Sv: Gäng om?

Prova att pilla rent hålen och skruva i brodd, går det inte kan du gänga om!

Jag har testat detta+skumgummi. Det enda som funkar på min är blindbrodd man skruvar i. Men kan absolut vara värt att testa!

För att få gängorna rena från grus och smuts får du allt ta fram gängtappen igen. Det går knappt att få bort allt annars.
tips. Stoppa i öronproppar (såna vanliga gula) i broddhålen när de inte används. Då är de rena och fina direkt.

Åååh, hur smart som helst ju :D Ska provas så snart jag broddar Pärlan igen :) Börjar bli lite tröttsamt att gänga om varenda gång. ;)

Haha, jag fick tipset att klippa itu cigarettfilter och stoppa i broddhålen. Jättebra idé tänkte jag som rökare, att kunna återanvända mina rökta cigaretter. Bra idé ja, men funkade tyvärr inget vidare. Det där med öronproppar låter jättesmart. Absolut värt ett försök iallafall, för jag är grymt trött på pillandet :crazy:

*kl*
Har små bitar tvättsvamp i broddhålen, funkar kanon =D Den bästa svampen jag provat är de stora hästformade, perfekt konsistens på dem! Mindre bra var biltvättsvamp (fd lödder i, det var slut såklart!), de åker ur hela tiden =S För stora håligheter i svampen tror jag

Jag broddar min häst så gott som dagligen, och jag äger inte ens en gängtapp. När broddarna tas ur, är hålen tomma. Mkt sällan det är problem att brodda på igen! Har dock funderat på o ha en sprayflaska med vatten i, o skölja ur hålen lite innan, men det går fint utan oxå!

Liknande trådar

Ridning Min häst ville inte alls gå fram på ridbanan igår och tjurade rejält för skänkeln - varför? Kan det bero på pälssättning? Så fort jag...
Svar
3
· Visningar
453
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
576
Senast: MiniLi
·
Hästmänniskan Just nu har jag ca 12 min att köra till stallet, 1 mil. Mest grusvägar att rida på och vi rider oftast själv då de bara finns en annan...
2
Svar
31
· Visningar
2 527
Senast: Svartkatt
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Vid husknuten har jag ett gäng krukor och byttor med träd, buskar, perenner och lite annat. Det har börjat spira. Jag är och tittar där...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
5 713
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar