Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja jag har funderat på det med men tänker att det kanske är för dåligt? Det har legat bortglömt i ett förråd, men kan absolut höra med ridskolanRidskolor brukar bli glada för att få saker.
Just detta träns är i väldigt billig kvalitet, men ska ändå höra om någon vill ha det.Skulle ge det till en ridskola
Gammalt behöver inte betyda dåligt
Har en förbygel av billigaste kvalitéen köpt på börjes för 149,- för lite över 20 år sen håller änJust detta träns är i väldigt billig kvalitet, men ska ändå höra om någon vill ha det.
Lädertvål sen skulle jag rekommendera olja inte fett på ett äldre träns. Tycker att olja gör det smidigareBehöver då tips på hur man smörjer upp ett gammalt stelt träns
TackLädertvål sen skulle jag rekommendera olja inte fett på ett äldre träns. Tycker att olja gör det smidigare
Gammalt är ju inte alls fel , när det sköts någorlunda. Detta träns har aldrig fått nån kärlek hur ser man att lädret är för spruckit?"Gammalt träns" - då tänkte jag mig nåt från 60-70-tal eller så! 90-talet var ju nyss (ja, jag är uråldrig). Jag har iallafall bokstavligen MASSOR av träns både från 60-tal, 90-tal och allt däremellan och efter som används och är i fullt funktionellt skick. Mitt äldsta kandar är tex. från 70-talet, brunt och smått unikt skulle jag tro. Till och med tyglarna håller än idag.
Smörj upp det och skänk det till någon. Man slänger inte hela grejer som kan komma någon annan till del, tycker jag !
Gammalt är ju inte alls fel , när det sköts någorlunda. Detta träns har aldrig fått nån kärlek hur ser man att lädret är för spruckit?
Vi har ett gammalt träns från 70-talet också med hajtänder (heter det så?) men det har både möglat och rostat
Tack för tips! Ska bli spännande om man kan rädda det! Tyglarna är nog ok men av vävband så efterfrågan är nog inte så storRengör och putsa upp det och inspektera sen. Någon enstaka liten ytspricka kan ju vara ok, men är det på många ställen är det nog kört.
Är lädret ok kommer det kännas mjukt och redo att använda efter puts. Är det stelt och knastrar när du rör det även efter puts är det nog paj, hög risk att det går sönder vid användning.
Kanske ska testa det, just nu är tränset bara väldigt torrt trots läderoljan och det känns liksom styvt. En del sprickor är där ju med, men kollade faktiskt på nya träns på Hööks och där var det med lite sprickor…Jag har putsat riktigt rent med tvål och sen lagt i parafinolja, plockat upp och torkat av.
Lagt i olja igen tills det inte suger åt sig allt.
Det borde ju gå. Jag har använt paraffinolja för det har jag hemma.Kanske ska testa det, just nu är tränset bara väldigt torrt trots läderoljan och det känns liksom styvt. En del sprickor är där ju med, men kollade faktiskt på nya träns på Hööks och där var det med lite sprickor…
Tror du det funkar att lägga i läderolja istället för parfin?