Gammal katt som börjat vingla

Kimma

Trådstartare
Har en stallkatt som är 19 år och som börjat bli mager och lite vinglig Är det att hon börja bli för gammal ?

Självklart är det en veterinär du ska kontakta/rådfråga.
Vinglig hur menar du? bakdelen?
Ett bra råd är att vara förberedd med info om temp, när började den tappa vikt, mat, avföring, urin mm.

Vinglighet kan bero på njurarna. Veterinär måste ta prov. Om det är njurarna kanske speciellt njurfoder kan ge katten fortsatt liv.

Min katt började vingla som äldre.
Hon fick med epilepsi och senare njurarna också. Så kolla upp om det är någon sjukdom.

Min katt blev vinglig och svag i bakdelen, det visade sig vara artros. Det är ingen som över nätet kan säga vad vinglighet beror på, det kan vara en massa olika saker, en veterinär måste undersöka och ta prover.

Liknande trådar

Katthälsa Nu när vi (äntligen) har flyttat till skogen har katten fått börja vara ute. Troligen kommer hon med tiden upptäcka det här med jakt...
Svar
6
· Visningar
598
Senast: MiniLi
·
Katthälsa Nu börjar det dra ihop sig efter att katten plötsligt blivit mycket sämre i sin artros och spondylos i höft och rygg. Hon är bara 8 år...
Svar
11
· Visningar
828
Senast: Sassy
·
Övr. Katt Jag har en katt som vantrivs som innekatt och har en kompis uppe i Norrland som jag känt i många år som behöver en stallkatt. Min katts...
Svar
2
· Visningar
706
Senast: ufot
·
Katthälsa Min snart 12-åriga siames fick sin första Solensiaspruta igår, för att han ogärna hoppar upp i säng, soffa och på stolar. Han har inte...
Svar
3
· Visningar
333
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Sytråden del 4
  • Secret Santa 2024
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur