GAMMAL HALM OK? (getter)

Hej allihopa. Är gammal halm som inte möglat ok i gethuset? Ser super fint ut...
Halm, som lagrats korrekt (torrt), håller i flertalet år, men naturligtvis inte för evigt.

Luktar det rätt, och dammar enbart av "halmboss/halmpartiklar", så är det antagligen helt OK.

Vi köper ofta större mängder halm när det är "bra halmår" i grannskapet, och man kan köpa halm av foderkvalitet till bra pris. Ibland tar det tre år innan vi förbrukat ett sådant där stort lager. Det fungerar fin fint.

Halm, som lagrats korrekt (torrt), håller i flertalet år, men naturligtvis inte för evigt.

Luktar det rätt, och dammar enbart av "halmboss/halmpartiklar", så är det antagligen helt OK.

Vi köper ofta större mängder halm när det är "bra halmår" i grannskapet, och man kan köpa halm av foderkvalitet till bra pris. Ibland tar det tre år innan vi förbrukat ett sådant där stort lager. Det fungerar fin fint.
Stort tack. Ingen mögel, doft eller mycket dammigt. Var en bonde som i princip wkänkte bort massvis av halm. Vi köper nog då :)

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
1 954
Hundhälsa Hej! Vi har en hane som är krypt. Han är idag 2,5 år gammal ungefär. Vi har fått bekräftat genom ultraljud att den andra kulan ligger...
2
Svar
21
· Visningar
1 681
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
19
· Visningar
3 166
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
756
Senast: ryujaneiro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama