Gammal ful björkparkett!

Pumatin

Trådstartare
Någon som oljat/målat sin gamla björkparkett? Vad använde ni för färg och hur gjorde ni?

Jag har en sliten, lackad björkparkett med golvvärme under så det är inte läge att lägga in plankgolv Är så trött på den gula färgen också. Funderar därför på att slipa golvet och behandla det på något nytt och roligt sätt. Men hur? Bilder vore underbart att få se.

Sv: Gammal ful björkparkett!

Det är säkert snyggt men inte ihop med flera hundar....:D. Funderar på om man kan mörka ner det istället med någon olja?

Syns det inte mer med repor efter klor på mörkt golv?

Fast dina vovvar gör kanske inte rivstarter.

Syns det inte mer med repor efter klor på mörkt golv?

Fast dina vovvar gör kanske inte rivstarter.

:DJo, rivstarter gör dom allt. Tänkte att jag skulle oljat golvet istället för lack. I lack syns ju varenda repa.

Fast nu blir det nog ett ekplankgolv istället just på grund av rivstarterna! Förhoppningsvis är ek så hårt att det håller.

Liknande trådar

Hemmet Vi har haft ett furugolv i köket som vi försökt få till ett skurgolv genom att behandla med linoljesåpa enligt konstens alla regler...
Svar
9
· Visningar
572
Senast: Jahopp
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
2 157
Senast: Rie
·
Hemmet Vår köksbänk börjar se mer än lovligt trött ut och har lite fula märken här och var. Det är en riktigt fin ekskiva som föregående ägare...
2 3
Svar
41
· Visningar
6 188
Senast: Sleepan
·
Utrustning Hej! Jag håller på att renovera min hästtransport bit för bit och har nu kommit till en av de sista bitarna som ska fixas. Övre...
Svar
2
· Visningar
1 340
Senast: Showjumper
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Akvarietråden V
  • Lugnande medel till hund.