Gamlingar och pälssättning

Zolimita

Trådstartare
Påverkas era äldre hästar av pälssättningen? Min fäller för fullt och sätter vinterpäls.Tycker hon känns lite slö i ridningen också.Är det någon ide att börja ge b-vitamin nu när hon redan fäller? Kanske skulle ge henne nån veckas skrittvila också.

Sv: Gamlingar och pälssättning

jag märker ingen skillnad på min 27 åring. nu rids han visserligen inte längre men han reds till han var 23 och han var alltid lika pigg och glad. han har dock satt päls väldigt tidigt i många år nu så han klipps alltid tidigt på hösten.

om b-vit ska ha någon effekt nu så får du nog spruta henne.

jag märker ingen skillnad på min 27 åring. nu rids han visserligen inte längre men han reds till han var 23 och han var alltid lika pigg och glad. han har dock satt päls väldigt tidigt i många år nu så han klipps alltid tidigt på hösten.

om b-vit ska ha någon effekt nu så får du nog spruta henne.

Vad kostar en b-vitaminspruta ungefär?

Jag märker effekt på min häst när jag börjar ge B-vitamin flytande i fodret. Jag är ofta lite för sen med att börja med det vid pälssättning/fällning, men märker ändå att hon blir piggare och trevligare att rida när hon fått B-vitamin någon vecka.

jag håller med.. jag börjar ge min b vitanminer i maten när hon börjar fällå å genast blir hon piggare å inte lika öm i skinnet.

Liknande trådar

Hästvård Jag köpte en nyimporterad häst i slutet av september, hästen hade då varit i Sverige i en vecka innan han kom till oss från Irland...
Svar
11
· Visningar
671
Hästvård Är det någon annan som varit med om att hästen har tappat pälsen fläckvis eller som prickar över kroppen? Tänk ”trivselprickar” fast...
Svar
5
· Visningar
589
Senast: Bamburine
·
Hästvård Köpte hästen i slutet av Oktober, då hade hon ganska mycket vinterpäls redan så vet inte hur det var då, men upptäckte efter en period...
Svar
5
· Visningar
1 056
Senast: Cactus
·
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 123
Senast: Kilauea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Valet i USA
  • Tips i London

Hund, Katt, Andra Djur